pawlow.pl

Wycieczka do Sandomierza

23 maja
19:49 2019

Młodsze dzieci z naszej szkoły w dniu 16 maja 2019 roku wyjechały na krajoznawczą wycieczkę do Sandomierza. W doskonałych nastrojach i przy pięknej pogodzie dotarliśmy do miasta. Pobyt w Sandomierzu rozpoczęliśmy od rejsu statkiem „Maria” po rzece Wiśle, skąd podziwialiśmy panoramę grodu. Ucieszył nas pobyt na placu zabaw przy wiślanym bulwarze i spacer do Wąwozu Królowej Jadwigi. Po takim relaksie ruszyliśmy na zwiedzanie zabytków.  Przewodnik ciekawie opowiadał o sandomierskich kościołach, pokazał nam stare kamieniczki przy rynku, przypomniał historię miasta. Podczas zwiedzania Podziemnej Trasy Turystycznej dowiedzieliśmy się o dawnych zajęciach miejscowej ludności i usłyszeliśmy legendę o bohaterskiej Halinie Krępiance, która uratowała miasto przed Tatarami. Bardzo ciekawa okazała się wizyta w Zbrojowni Chorągwi Rycerstwa Księstwa Sandomierskiego w Kamienicy Oleśnickich. Poznaliśmy tu rycerskie uzbrojenie, przymierzaliśmy elementy stroju. To była wspaniała zabawa! Przed odjazdem do domu zakupiliśmy fantastyczne pamiątki, które długo będą przypominać o naszej wyprawie do Sandomierza.