pawlow.pl

Pytanie do Wójta

Pytanie do Wójta to miejsce na naszej stronie internetowej, w którym każdy mieszkaniec może zadać pytanie i uzyskać na nie odpowiedź od Wójta Gminy Pawłów Marka Wojtasa.

Pytania można zadawać za pomocą systemu komentarzy. 

 
ZASADY!

  • Na pytania staramy się udzielać odpowiedzi w jak najkrótszym czasie.
  • Maksymalny czas oczekiwania na odpowiedź to 14 dni.
  • Pytania są moderowane – treści wulgarne, nieodpowiednie itp. nie będą publikowane.
  • Zadane pytanie jak i odpowiedź będą upublicznione dlatego jeżeli nadawca nie życzy sobie odpowiedzi w formie publicznej (na niniejszej podstronie) prosimy o skorzystania z innej formy kontaktu np. e-mail.

Zapraszamy do zadawania pytań!

 

365 komentarzy

  1. MarcinB.
    MarcinB. Luty 22, 19:37

    Witam Panie Wójcie,
    Czy zastanawiał się Pan kiedyś jakie jest zanieczyszczenie w naszej Gminie ???

    Jest zakładka Czyste powietrze ale ….

    Czy Gmina Pawłów i jej mieszkańcy musi/szą się martwić ??

    Jeśli Pan chce mogę niebawem przedstawić jakie jest zanieczyszczenie powietrza on-line.

    Mój czujnik mierzy stężenie niebezpiecznych pyłów w powietrzu co 10 minut.

    Są zaskakujące.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • magda
      magda Marzec 01, 22:01

      witam a gdzie można zakupić taki czujnik?

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Marzec 14, 07:37

      Witam.
      W odpowiedzi na Pana zapytanie zawiadamiam, ze informacje dotyczące jakości powietrza w woj. świętokrzyskim znajdują się w Aktualizacji Programu ochrony powietrza dla województwa świętokrzyskiego wraz z planem działań krótkoterminowych dostępnego na stronie urzędu marszałkowskiego http://www.sejmik.kielce.pl/urzad/strategie-programy-projekty/programy. Gmina Pawłów znajduje się tzw. strefie świętokrzyskiej która stanowi obszar województwa świętokrzyskiego w jego granicach administracyjnych z wyłączeniem miasta Kielce.

      Ocena jakości powietrza w województwie świętokrzyskim w tym gminy Pawłów wykonywana była w oparciu o wyniki pomiarów ze stanowisk pomiarowych funkcjonujących w systemie monitoringu powietrza. Stanowiska pomiarowe zostały wyznaczone w ramach Programu Państwowego Monitoringu Środowiska Województwa Świętokrzyskiego na lata 2013-2015 opracowanego przez WIOŚ w Kielcach. Najbliżej gminy Pawłów znajduje się stanowisko pomiarowe w Starachowicach.
      Według danych wykazanych przez WIOŚ w Kielcach przekroczenia poziomu stężeń na terenie gminy występują w przypadku pyłu zawieszonego PM10 i B(a)P.
      W maju 2016r. uchwalono Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Pawłów. Plan ten, bierze pod uwagę podniesienie efektywności energetycznej, zwiększeniu wykorzystania odnawialnych źródeł energii (OŹE) oraz redukcji emisji gazów cieplarnianych. Celem Planu jest osiągniecie korzyści ekonomicznych, społecznych i środowiskowych wynikających z działań zmniejszających emisje gazów cieplarnianych.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  2. Ilona Werenkowicz-wrona
    Ilona Werenkowicz-wrona Luty 21, 13:35

    Dzień dobry,
    Panie Wójcie uprzejmie proszę o informację, kiedy w miejscowości Rzepin Drugi na wysokości posesji 55-58 możemy spodziewać się prac związanych z odprowadzeniem wody opadowej z ulicy, chodnika i rowów melioracyjnych?
    Nie ukrywam, iż każdy większy deszcz powoduje zalewanie ogródka, podwórka. Woda dostaje się do kotłowi, garażu i pomieszczeń gospodarczych.
    Bardzo proszę o interwencję. W chwili obecnej na naszej posesji i posesji sąsiadów stoi woda, która spłynęła z drogi powiatowej nr 0612T.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Ilona Werenkowicz-Wrona
    P.S
    Ponieważ nie mogę załączyć zdjęć obrazujących sytuację, wykonanych 18.02.2017r. Dosyłam je w osobnym mailu.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Luty 22, 08:26

      Witam serdecznie. Dziękuję za zgłoszenie. Temat przez Panią poruszony jest nam znany. Jako, że jest to droga powiatowa Gmina ma tu ograniczone pole działania. Ponowimy pismo do Zarządu Dróg Powiatowych w Starachowicach z prośbą o ustosunkowanie do Pani prośby. Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  3. Malwina
    Malwina Luty 10, 10:05

    Witam Pana.Chciałąbym się dowiedzieć dlaczego aż o tyle podnieśliście podatki ?ja rozumiem nowy sekretrz nie znaszej gminy ale ąz o tyle?śmiechu warte

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Luty 22, 08:01

      Dzień dobry. Dziękuję za Pani pytanie. Ustalanie wysokości podatków leży w kompetencji Rady Gminy w Pawłowie, nie Pana sekretarza. Faktycznie Rada Gminy w Pawłowie podjęła pod koniec roku decyzję o podniesieniu niektórych stawek podatkowych. Pragnę jednak podkreślić, iż ciągle nasza gmina posiada niemal wszystkie stawki podatkowe niższe niż sąsiednie gminy, można nawet stwierdzić, iż są to jedne z najniższych stawek podatkowych w województwie. Dla porównania podatek rolny w gminie Pawłów od 1 ha przeliczeniowego (grunty stanowiące gospodarstwo rolne) wynosi 76,90 zł, podczas gdy w gminach: Wąchock – 131,10 zł, Brody – 107,50 zł, Nowa Słupia – 77,50 zł, Bodzentyn – 90 zł, Waśniów – 97,50 zł. Z kolei stawka podatku od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej (od 1m2 powierzchni użytkowej) w naszej gminie wynosi 13,86 zł, a w ościennych gminach: Wąchock – 19,21 zł, Brody – 17,34, Nowa Słupia – 16,80 zł, Bodzentyn – 16,00 zł, Waśniów – 17,85 zł. Podobnie sprawa wygląda z innymi podatkami lokalnymi. W przypadku dodatkowych wątpliwości zachęcam do kontaktu z Referatem Budżetu i Finansów, tel. 41 272 16 14 wew. 121. Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  4. kasia
    kasia Luty 03, 21:21

    Panie Wójcie kiedy jest w planie kanalizacja w Świsline

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Luty 16, 11:13

      Witam.
      Obecnie nie jestem w stanie podać daty w jakiej mogłaby być wybudowana kanalizacja w miejscowości Świślina. Każda inwestycja kanalizacyjna w naszej gminie była częściowo dofinansowana ze środków unijnych. Wskaźnik dofinansowania ze środków unijnych w obecnej perspektywie budżetowej na lata 2014-2020 może sięgać nawet 80% kosztów inwestycji. Z tego względu konieczne jest pozyskanie wsparcia unijnego. Po prostu gmina z własnych środków nie jest w stanie udźwignąć kosztów inwestycji.
      Problemem przy budowie kanalizacji sanitarnej w miejscowościach wiejskich jest bardzo niski tzw. wskaźnik koncentracji. Chodzi o liczbę osób zamieszkujących dany teren. Polega to na tym, że wsparcie finansowe z funduszy unijnych mogą uzyskać tylko te projekty, które zapewnią podłączenie do sieci kanalizacyjnych nie mniej niż 90 osób na kilometrze sieci. Według instytucji unijnych taki wskaźnik zapewnia ekonomiczną opłacalność projektu.
      Chcę zaznaczyć, że „wskaźniki koncentracji” brane są pod uwagę dopiero od tej perspektywy unijnej tj. od 2014r. W poprzednich latach gmina realizowała wiele inwestycji kanalizacyjnych, w których wskaźniki koncentracji ludności nie były brane pod uwagę.
      Wskaźnik koncentracji na terenach wiejskich jest bardzo trudno osiągnąć. Dla miejscowości Świślina, która ma stosunkowo rzadką zabudowę wskaźnik ten obecnie wynosi poniżej 45 osób na kilometr sieci. Taka sytuacja sprawia, że nie mamy możliwości uzyskania wsparcia na budowę kanalizacji sanitarnej. Natomiast budowa kanalizacji wyłącznie ze środków własnych jest ponad możliwości gminy Pawłów. Obecnie prowadzimy szereg inwestycji które uzyskały dofinansowanie unijne (rozbudowy szkół hala sportowa, drogi itp.). Ponieważ możliwość dofinansowania z budżetu Unii skończy się w latach 2020-2022 w pierwszej kolejności powinniśmy realizować te zadania które są tak samo potrzebne a mają możliwość uzyskania dofinansowania.
      Jeżeli natomiast zmieniłyby się zasady pozyskiwania środków unijnych się zmienią gmina przystąpi do prac projektowych kanalizacji w kolejnych miejscowościach.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  5. Adam
    Adam Styczeń 25, 18:03

    Panie Wójcie
    Pytanie związane z reformą oświaty: czy to prawda, że w dotychczasowych podstawówkach będzie 6 klas, a dwie ostatnie (7-ma i 8-ma) będą „przechodzić” do byłych gimnazjalnych szkół?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Luty 01, 08:54

      Witam.
      W styczniu 2017 roku zostały wprowadzone przepisy z których wynika, że każda sześcioletnia szkoła podstawowa staje się szkołą ośmioletnią od dnia 1 września 2017 roku. Intencją gminy jest utworzenie ośmioklasowych szkół podstawowych. Niestety w naszej gminie w niektórych podstawówkach wiązało się to będzie z wprowadzeniem dwuzmianowego systemu pracy m.in. w Godowie, Łomnie, Dąbrowie. Jeżeli rodzice nie będą akceptować takiej organizacji pracy szkoły to na swój wniosek mogą przenieść dziecko do innej szkoły. To od rodziców zależy gdzie ich dzieci będą kontynuowały nauką w klasie VII i VIII.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  6. Strażak
    Strażak Styczeń 11, 20:43

    Witam, mieszkańców Nieczulic doszły słuchy o planowanej budowie nowej remizy. Czy te plotki są prawdziwe? Jeżeli tak, to w jakim miejscu ma powstać nowa i co z aktualnym budynkiem OSP Nieczulice? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Styczeń 13, 13:37

      Witam.
      Potwierdzam, że gmina Pawłów planuje w najbliższych latach budowę nowego obiektu na terenie wsi Nieczulice. W obiekcie tym mieściłaby się remiza OSP w Nieczulicach, ale także ogólnodostępna świetlica, plac zabaw, miejsca parkingowe, miejsca rekreacyjne itp.
      Została wstępnie wytypowana działka i opracowaliśmy wstępną koncepcją zagospodarowania terenu. Koncepcja została uzgodniona z zarządem jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej. Obecnie jesteśmy na etapie negocjacji warunków zakupu nieruchomości z właścicielami terenu. Dopóki nie zostaną podpisane umowy zakupu nieruchomości a przynajmniej umowy przedwstępne nie chciałbym zdradzać szczegółów. Natomiast niezwłocznie po podpisaniu umów podam do publicznej wiadomości więcej informacji a także poproszę mieszkańców o współpracę przy opracowaniu szczegółowej koncepcji zagospodarowania terenu.
      Bardzo bym chciał by w bieżącym roku (2017) gmina zakupiła teren, a także przygotowała wszystkie niezbędne dokumenty, pozwolenia na budowę, projektu zagospodarowania decyzje środowiskowe itp. Dotrzymanie tych terminów nie zależy jednak tylko od nas, bo w procesie inwestycyjnym będzie uczestniczyło wiele podmiotów – Starostwo Powiatowe, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska i inne.
      Natomiast roboty budowlane rozpoczęły by się prawdopodobnie ok 2018r. To ile potrwają prace budowlane zależeć będzie od możliwości finansowych gminy a także od możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  7. Bukówka
    Bukówka Styczeń 09, 19:51

    Szanowny Panie Wójcie
    1. czy komentarze na początku mogły by zawierać słowa klucze typu „kanalizacja” #kanalizacja, „boisko” i t.d. ? może dodać w formularzu okno „temat”
    2. czy gmina przywiduje rozwiązanie typu punkt InPost i/lub Paczkomat?
    pozdrawiam

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Bukówka
      Bukówka Styczeń 09, 20:02

      „śmieci”
      i jeszcze otrzymaliśmy nowe harmonogramy odbioru śmieci na 2017 rok lecz w bardzo nietypowy sposób, dostarczyła je nowa firma z terminami innymi niż obowiązywały w 2016 roku, teoretycznie firma mogła samozwańczo odebrać odpady i domagać się opłat za usługi? Czy gmina ma nowych/innych wykonawców usług odbioru śmieci?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Marek Wojtas
        Marek Wojtas Styczeń 13, 13:36

        Witam.
        Od dnia 1 stycznia 2017r. usługi wywozu odpadów będą wykonywane przez firmę „Zieliński” z Łagowa. Firma ta została wybrana w drodze przetargu. Umowa została podpisana na dwa lata (do końca 2018r). Informacja o wyborze nowej firmy była szeroko publikowana między innymi w prasie, Kronice Pawłowskiej i poprzez system SMS. Cena za wywóz odpadów nie uległa zmianie.
        Firma „Zieliński” wchodząc na nasz teren zobowiązana była do dostarczenia mieszkańcom pakietów startowych worków (po trzy z każdego koloru). Firma przy okazji dostarczyła mieszkańcom nowe harmonogramy wywozu odpadów. Harmonogramy te dodatkowo dostarczane będą przez sołtysów a także są opublikowane na stronie internetowej urzędu. Harmonogramy do pobrania: https://pawlow.pl/wp-content/uploads/2016/12/harmonogramy_2017.zip
        Nie ma niebezpieczeństwa by na nasz teren weszła jakaś „samozwańcza” firma i pobierała opłaty ponieważ mieszkańcy wnoszą opłaty na rachunek Urzędu gminy i dopiero gmina płaci firmie wywozowej za usługę.
        Zachęcam do zapisania się do gminnego systemu SMS. Dzięki temu systemowi dzień wcześniej przed każdym wywozem odpadów osoba zainteresowana otrzyma SMS z przypomnieniem o terminie wywozu. Dodatkowo w systemie SMS rozsyłane są inne potrzebne mieszkańcom informacje np. ostrzeżenia meteo, zawiadomienia o zebraniach, informacje o odwołaniu zajęć w szkołach itp. Do systemu można się zapisać poprzez stronę internetową lub wypełniając deklaracje i składając ją do urzędu gminy lub elektronicznie na stronie https://sms.pawlow.pl.
        Serdecznie pozdrawiam.

        Odpowiedz na ten komentarz
      • cezary berak
        cezary berak Styczeń 16, 14:15

        Panie Marku!, czy przewiduje Pan odbiór śmieci częściej w miesiącach letnich? Informacje o odbiorze są bardzo czytelny-SMS em lub tabelarycznie.Pozdrawiam.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Marek Wojtas
          Marek Wojtas Styczeń 23, 14:16

          Witam.
          W poprzednim roku pojawiały się głosy sugerujące częstszy wywóz odpadów w miesiącach letnich. Jedna z mieszkanek w formie „pytania do wójt” zasugerowała częstszy wywóz odpadów w miesiącach letnich. Ja konsultowałem takie propozycje z sołtysami ale żaden z sołtysów nie uznał by wywóz w miesiącach letnich powinien się odbywać częściej niż raz z miesiącu. Obecnie nie bardzo się da wprowadzić ponieważ w warunkach przetargu została podana częstotliwość odbioru odpadów na 1 raz w miesiącu. Częstszy wywóz odpadów wiązałby się także z jakąś podwyżką opłat. Chce dodać że w wyniku przetargu udało się osiągnąć ceny na poziomie obowiązujących obecnie, co znaczy że ceny za odpady utrzymają się na tym samym poziomie tj. od lipca 2013r aż do końca 2018r.
          Myślę, że wywóz raz z miesiącu nie jest dla nikogo problemem. Każdy mieszkaniec otrzymał za darmo do gminy kosz o pojemności 240 litrów. Są to duże pojemniki więc nie powinno być raczej przypadków przepełnienia kosza. Pojemniki są w dobrym stanie technicznym, szczelne i odory z zamkniętego pojemnika nie powinny się ulatniać.
          Tak jak wspominałem na wstępie przed ogłoszeniem przetargu uzgodniliśmy z sołtysami częstotliwość wywozu odpadów na raz w miesiącu. W ciągu ostatnich kilku lat spotkałem się tylko z jedną opinia ze wywóz odpadów powinien być organizowany częściej.
          Serdecznie pozdrawiam.

          Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Styczeń 13, 13:34

      Witam.
      1. Przy publikacji odpowiedzi postaramy się oznaczać odpowiedzi odpowiednimi hasłami np. „odpady”, „boisko”, „Dni Pawłowa”.
      2. Od pewnego czasu staramy się o paczkomat z firmy In-post. W 2016r były organizowane spotkania z przedstawicielem firmy i wstępnie uzgodniliśmy lokalizację paczkomatu (na parkingu pod Ośrodkiem Zdrowia lub pod Biblioteką w Pawłowie). Obecnie jednak firma Inpost ma jakieś problemy finansowe wstrzymała montaż wszystkich nowych paczkomatów. Gdyby była możliwość instalacji paczkomatu innego operatora to będziemy się starali o taki paczkomat.
      Serdecznie pozdrawiam

      Odpowiedz na ten komentarz
  8. Rafał
    Rafał Grudzień 29, 22:03

    Panie Wójcie w 2017 Roku Dni Pawłówa Będą Obchodzone Kiedy ? i Gdzie ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Styczeń 07, 20:19

      Witam serdecznie. Oczywiście Dni Pawłowa zostaną zorganizowane. Planowany termin to 6 sierpień, a odbędą się one na placu za budynkiem Urzędu Gminy w Pawłowie. Jest tam dość miejsca, aby tą imprezę zorganizować. Teren wymaga przygotowania, ale zajmiemy się tym na wiosnę. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  9. mieszkaniec Świętomarzy
    mieszkaniec Świętomarzy Grudzień 09, 21:24

    Dzień dobry. Jestem mieszkańcem Świetomarzy i mam pytanie o bezpieczeństwo na skrzyżowniu obok szkoły w Szerzawach(skręt na Brzezie). Powstał super chodnik, duża wygoda dla mieszkańców. Niestety od tego czasu w rowie wylądowały cztery samochody, ostatnio duży samochód ciężarowy. Teren zabudowany, oznakowane skrzyżowanie, przejście dla pieszych, ostry zakręt – co jeszcze trzeba tam postawić żeby idioci za kierownicą zwalniali ? Tam chodzą dzieci do szkoły !!!! Panie Wójcie prosimy o pomoc.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Grudzień 20, 15:44

      Witam serdecznie. Dziękuję za zgłoszenie. Informuję, iż miejsce to jest skrzyżowaniem drogi powiatowej z drogą wojewódzką. Wystąpiliśmy z pismem do Zarządu Dróg Wojewódzkich i Zarządu Dróg Powiatowych o poprawę bezpieczeństwa na ww. skrzyżowania. Będziemy zabiegać, aby powstała w tym miejscu sygnalizacja świetlna, podobna do tej na skrzyżowaniu w Ambrożowie. W tej chwili to jedyne działania jakie możemy podjąć. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  10. Anna
    Anna Grudzień 05, 13:26

    Dzien Dobry Panie Wojcie oglądalam zdjecia z czytanie bajek dzieciom i tego turnieju. Naprawde piekna inicjatywa, że znalezli Panowie czas i poświecili go dzieciom czytajac bajki. Super pomysl ktory bardzo pozytwynie wplywa na ksztalcenie najmlodszego naeszgo pokolenia. Wspaniala akcja ktora przyniosla duzo radosc dzieciom. Tez milo ze pamietaliscie Panowie o starszych dzieciach organizujac im turniej. Fajny pomysl by zachecac dziec do ruchu fizycznego i uprawiania sportu. Wielki szacunek Panowie. Gorace pozdrowienia dla Pana Wojata Marka Wojtasa, Pana Marszalak Adam Jarubasa i Pana Radnego Tomasza Ziewca.

    Odpowiedz na ten komentarz
  11. Arka Pawłów
    Arka Pawłów Listopad 17, 23:15

    Jest szansa żeby w najbliższym czasie powstało w Pawłowie boisko do piłki nożnej wymiarowe 105 na 69 żeby miała gdzie trenować młodzież Arki Pawłów oraz zespół seniorski ? Piłka nożna to nasz narodowy sport mamy na kim się wzorować reprezentacja odnosi niesamowite sukcesy moze to własnie w naszej małej miejscowosci wychowany nastepce Lewandowskiego w każdej gminie powstają zespoły i szkółki dla najmłodszych adeptów piłki a u nas w Pawłowie gdzie mamy swój gminy klub od 2002 roku nie będzie boiska ani druzyny ??

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Grudzień 02, 12:00

      Witam.
      Gmina obecnie projektuje zespół boisk sportowych na terenie znajdującym się za urzędem. W poprzednich latach udało się wykupić od mieszkańców prawie 5 ha gruntu. Dla tego obszaru przygotowano plan zagospodarowania przestrzennego i obecnie trwają wstępne prace projektowe. Na tym terenie zostanie zaprojektowane boisko w pełnym wymiarze tak, by mogły się odbywać wszelkiego rodzaju mecze nawet te międzynarodowe. Plac na którym boisko funkcjonowało do tej pory nie dawał możliwości poszerzenia płyty boiska. Na terenie za urzędem będzie dodatkowo zaplanowane mniejsze boisko treningowe z nawierzchnią ze sztucznej trawy. Mają być też trybuny na kilkaset osób, szatnie, pokoje sędziowskie i kompletne zaplecze dla sportowców. Cały teren będzie skomunikowany drogami dojazdowymi i chodnikami ze szkołą i obecną linią zabudowy. Droga która jest budowana przy hali będzie również elementem komunikacyjnych dla przyszłego Kompleksu Sportowego. Jeżeli gmina będzie miała już opracowany i zaakceptowany projekt to przystąpi do budowy płyty boiska. Na inne obiekty, w tym Kompleksie, będziemy chcieli uzyskać dofinansowanie zewnętrzne natomiast sama płyta boiska będzie wykonana szybko ze środków własnych gminy. Sama płyta nie jest zbyt kosztowna chodzi jednak o to by była wykonana zgodnie z projektem na całość Kompleksu tak, aby przy kolejnych robotach nie trzeba było jej poprawiać czy wręcz przerabiać. Pierwszym elementem Kompleksu Sportowego jest Hala Sportowa, której budowa właśnie się rozpoczęła. Ja już pisałem na ten temat i jest duży artykuł na naszej stronie o planowanym zagospodarowaniu terenu Kompleksu Sportowego. W artykule tym są pokazane koncepcje zagospodarowania, plany rysunki itd.. Zapraszam do zapoznania się z artykułem: https://pawlow.pl/nowa-wizja-kompleksu-sportowego-w-pawlowie/
      Natomiast przez okres najbliższej rundy (od wiosny do wakacji) Arka będzie musiała grać na boisku wypożyczonym. Będą to prawdopodobnie Rudki albo Brody. Zarząd klubu będzie prowadził rozmowy w tej sprawie. Da nam to czas by przygotować boisko do gry w Tarczku. W Tarczku jest spory teren i boisko będzie miało odpowiedni wymiar na te klasę rozgrywkową. W Tarczku są szatnie i natryski, a więc warunki wcale nie będą gorsze od obecnych. Boisko w Tarczku będzie wyrównane, oznakowane, zamontujemy odpowiednie bramki i piłkochwyty. Wstępne prace pomiarowe w Tarczku już się rozpoczęły, ale ze względu na pogodę właściwe roboty rusza dopiero wiosną. Rozgrywki na odnowionym boisku w Tarczku będą mogły się rozpocząć od rundy jesiennej w roku 2017. Nie wiem ile Arka będzie grała w Tarczku. Mam nadzieję, że nie dłużej niż rok.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  12. adam
    adam Listopad 16, 14:07

    Dzień dobry Panie Wójcie. Dziekuje za odpiwiedź i wyjasnienia dotyczace budowy boisk w Szerzawach. Dolacze sie do slow Pana Wojtka ktory juz do Pan pisal odnośnie parkingu. Tez widze owocna wspolprace z naszym radnym i efekty widac. Czyli dobrze sie wspolpracuje z naszym radnym? Az milo patrzec ze cos sie robi w koncu u nas na Szerzawach. Zycze dalszych sukcesow. Pozdrawiam.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Grudzień 02, 12:04

      Witam.
      Bardzo dziękuję.
      Współpraca ze wszystkim radnymi w gminie układa się dobrze, a z Tomkiem Ziewcem radnym wsi Szerzawy w szczególności. Mam nadzieję, że tak będzie w przyszłości z pożytkiem dla społeczności lokalnej.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  13. Rafal Kucharczyk
    Rafal Kucharczyk Listopad 15, 18:50

    Witam Panie wojcie.
    Mam dwa pytania. W pierwszej kolejnosci prosze o informacje na jakim etapie jest budowa kanalizacji w miejscowosci Warszowek (numery 50-80).
    Byly opracowywane plany oraz podpisywane wstepne umowy odnosnie wykupu metrazu dzialek na przepompownie, na tym etapie dzialania zakonczono. Prosze o informacje co dalej i kiedy mozna spodziewac sie dalszych prac związanych z zalozeniem w naszej miejscowosci kanalizacji?
    Drugie pytanie natomiast jest odnosnie drogi asfaltowej.Czy jest w planach remont nawierzchni drogi pomiedzy miejscowosciami Warszowek a Rzepin Kolonia (Lewiatan -restauracja Cezar). Nawierzchnia szczegolnie od strony miejscowosci Rzepin Kol. jest w bardzo zlym stanie ze wzgledu na poruszajace sie na tym odcinku drogi samochodzy o masie powyzej 3,5t i nie tylko, „skracajace” sobie droge. Od kilku lat na tym odcinku drogi widoczny jest duzy wzrost ruchu pojazdow co w konsekwencji doprowadzilo do duzych uszkodzen nawierzchni drogi. Prosze o wyznaczenie odpowiednich sluzb celem weryfikacji.
    Pozdrawiam i dziękuję za informacje.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Listopad 17, 11:54

      Witam.
      Dla całej wsi Warszówek została opracowana dokumentacja techniczna kanalizacji sanitarnej. Uzyskaliśmy wszystkie uzgodnienia i pozwolenia. Projekt kanalizacji miał być realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inwestycje i Środowisko na lata 2014-2020 „tzw. POIiŚ”. Jednak po wdrożeniu programu i ogłoszeniu konkursów okazuje się że jest wymagany tzw. „wskaźnik koncentracji”. Polega to na tym, że wsparcie finansowe z funduszy unijnych mogą uzyskać tylko te projekty, które zapewnią podłączenie do sieci kanalizacyjnych nie mniej niż 90 osób na kilometrze sieci.
      Chcę zaznaczyć, że „wskaźniki koncentracji” brane są pod uwagę dopiero od tej perspektywy unijnej tj. od 2014r. W poprzednich latach gmina realizowała wiele inwestycji kanalizacyjnych, w których wskaźniki koncentracji ludności nie były brane pod uwagę.
      Wskaźniki te w terenach wiejskich jest bardzo trudno osiągnąć. Program POIiŚ był przygotowany generalnie dla miast. Miejscowości o charakterze wiejskim ze znacznie rzadszą zabudową nigdy takiej koncentracji ludności nie osiągały. Obecnie Warszówek ma wskaźnik koncentracji na poziomie ok. 60 osób na kilometr sieci. Powoduje to, że nie możemy się ubiegać o żadne wsparcie unijne, a budowa kanalizacji sanitarnej tylko z własnych środków budżetowych jest niemożliwa. Zasady liczenia wskaźników koncentracji miały się zmienić od nowego roku jednak dostaliśmy informację z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, że zasady pozostają takie same.
      Druga możliwość jest taka by gmina starała się pozyskać fundusze unijne nie z POIiŚ a z regionalnych programów w Kielcach. Jednak dotychczas programy te również brały pod uwagę wskaźniki koncentracji na podobnych zasadach jak POIiŚ. Ostatnio jednak pojawiła się informacja, że na szczeblu lokalnym zasady te się zmienią i takie inwestycje jak kanalizacja w Warszówku będą miały możliwość dofinansowania. Na ostateczne rozwiązania musimy jeszcze czekać.
      Jeżeli chodzi o drogę Rzepin Kolonia -Warszówek to planuję realizację remontu tej drogi w ramach Rządowego Programu Przebudowy Lokalnych dróg na lata 2018-2019. Przejeżdżałem tą drogą ostatnio i najgorszy jest kilkusetmetrowy odcinek od strony drogi wojewódzkiej Starachowice –Bodzentyn. Jeżeli jest potrzeba wprowadzenia ograniczenia tonażu to proszę by pani sołtys zgłosiła taką informacje do urzędu na piśmie.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  14. Młoda mama
    Młoda mama Listopad 15, 14:17

    Witam,
    Proszę o informację, czy planowane jest w najbliższym czasie otwarcie żłobka w Pawłowie. Funkcjonujący klub w Jadownikach jest położony w mało dogodnym miejscu (nie jest po drodze do miejsca pracy – musiałabym nadkładać 15 km) oraz jest on czynny do godz. 16.30 a dużo ludzi pracuje do godz. 17. Ewentualnie, czy istnieje możliwość dofinansowania żłobka w Starachowicach.
    Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedź.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Listopad 17, 15:51

      Witam serdecznie,
      W odpowiedzi na Pani pytanie informuję, że w najbliższym czasie nie jest planowane otwarcie żłobka w Pawłowie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodych matek gmina Pawłów już od kilku lat prowadzi jedyną w całym powiecie publiczną placówkę do opieki nad dziećmi do lat 3. Klub dziecięcy w Jadownikach na obecną chwilę dysponuje wolnymi miejscami oraz istnieje możliwość dostosowania jego godzin pracy do potrzeb rodziców.
      Jeśli chodzi o kwestię dofinansowania miejsc w prywatnych żłobkach funkcjonujących na terenie miasta Starachowice informuję, że nie jest to możliwe.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  15. Jakub
    Jakub Listopad 09, 18:44

    Witam,
    chciałbym zapytać o swiatłowody w Szerzawach,czy będą w planie budowy?
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Listopad 10, 14:18

      Witam serdecznie.
      Inwestycje światłowodowe tj. dostarczenie światłowodów do posesji mieszkańców nie jest inwestycją realizowaną przez gminę. Jako gmina wyraziliśmy zgodę i udostępniliśmy możliwość wybudowania 4 punktów dystrybucyjnych w Pawłowie, Godowie, Szerzawach i Bronkowicach. Rozprowadzaniem już samych światłowodów do domów i dostarczanie Internetu bądź innych usług opartych o światłowody leży w gestii operatorów telekomunikacyjnych. Na naszym terenie aktualnie działa 3 lokalnych operatorów. Są to: INTB Sebastian Pierzchała z siedzibą przy ul. Kieleckiej 11, 26-010 Bodzentyn, tel. 41 302 80 00; Klinika Komputera, z siedzibą przy ul. Borkowskiego 1, 27-200 Starachowice, tel. 41 242 10 66; UNINET Sp z o.o. z siedzibą przy ul. Słowackiego 11, 26-110 Skarżysko-Kamienna, tel. 41 389 60 00. Jak obserwujemy najaktywniejszą firmą na naszym terenie jest Klinika Komputera i z tą firmą polecałbym w pierwszej kolejności kontakt. Z tego co wiem w ostatnim czasie został również ogłoszony konkurs z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa dla dużych operatorów telekomunikacyjnych na budowę infrastruktury światłowodowej – miejmy nadzieję, że wkrótce usługi tego typu będą bardziej dostępne. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  16. wojtek
    wojtek Listopad 07, 13:27

    Dzien dobry Panie Wojcie chcialbym w imniemiu swoim jak również mieszkańców wsi Szerzawy podziekowac Panu jak również Panu Tomkowi Ziewcowi radnemu za wybudownie nam dlugo wyczekiwanego parkingu przy ośrodku zdrowia w Szerzawch. Byl on bardzo potrzebny i wziekszy bezpieczeństwo osób korzystających z tej placówki zdrowia. W sumie nie jest on jeszcze skończony ale już widac ze cos sie dzieje u nas na wsi. Aż milo patrzeć jak zarządzaja inteligente i młode osoby jak Pan Wójt i Radny.A czy w tym roku bedzie można już parkować? Życze obu Panom dalszej tak owocnej współpracy i samych suksesów.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Listopad 10, 14:11

      Witam serdecznie.
      Bardzo dziękuje za miłe słowa.
      Parking w Szerzawach będzie realizowany w dwóch etapach.
      Pierwszy etap to wykonanie parkingu w kruszywie. Obecnie prace nad tym etapem są na ukończeniu. Zostało jeszcze do wykonanie oznakowanie i podsypanie kruszywa przy studzience kanalizacyjnej. Planujemy także wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na parkingu i montaż lustra przy wyjeździe na drogę wojewódzką.
      Po zakończeniu prac w pierwszym etapie parking będzie otwarty dla mieszkańców i dopuszczony do użytkowania. Planuję, że pierwszy etap zakończy się w ciągu najbliższych tygodni.
      W drugim etapie na placu zostanie położona kostka brukowa. Wszystko zależeć będzie od finansowych możliwości gminy. Myślę jednak, że drugi etap budowy parkingu realizowany będzie za jakieś dwa lata.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  17. Magda
    Magda Listopad 03, 10:05

    Dzień dobry. Chciała bym wiedzieć kiedy i jak będzie rozwiązana kwestia działek przez które przebiega linia dawnej kolejki wąskotorowej i działek które graniczą z tą linią. Kiedy latem dzwoniłam w tej kwestii powiedziano mi że ma być spotkanie w tej sprawie z zainteresowanymi. Czy można liczyć na takie spotkanie w najbliższych miesiącach.?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Grudzień 02, 12:02

      Witam.
      Bardzo przepraszam za opóźnienie w udzieleniu odpowiedzi.
      Sprawa sprzedaży działek po kolejce wąskotorowej jest cały czas analizowana. Na kilku spotkaniach wiejskich wspominałem mieszkańcom o możliwości uregulowania stanu prawnego tych działek. W większości przypadków działki te są zajęte przez mieszkańców i użytkowane od lat. Na niektórych zostały wybudowane nawet domy lub budynki gospodarcze. Myślałem, że gdy gmina wyjdzie z taka propozycją mieszkańcy będą zadowoleni, jednak spotkałem się także z głosami, że gmina nie powinna tych terenów sprzedawać a oddać za darmo. Takiej możliwość niestety nie ma. Tereny te stanowią własność samorządu i gospodarowanie nimi musi odbywać się zgodnie z odpowiednimi przepisami.
      Jako wójt uważam, że uregulowanie własności jest w interesie wszystkich. Mieszkańcy będą pełnoprawnymi właścicielami swoich działek, będą mogli je bez żadnych problemów sprzedawać czy przekazywać dzieciom. Gmina natomiast będzie miała z tego tytułu jakieś wpływy finansowe. Niezbyt duże, bo gmina będzie musiała ponieść koszty wydzielenia działek. Jednorazowy koszt wydzielenia działki to ok 1500-2000 zł. Przy większej ilości pewnie będzie to taniej. Może się jednak zdarzyć że cena niektórych małych nieruchomości będzie niższa niż koszty które gmina poniosła w związku z przygotowaniem działek do sprzedaży. Już po nowym roku będą organizowane spotkania z mieszkańcami w tych miejscowościach przez które przechodziła trasa kolejki. Na tych spotkaniach będziemy ustalać szczegóły dalszych działań.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Magda
        Magda Grudzień 07, 12:36

        Bardzo dziękuję za odpowiedź będę wyczekiwac spotkania bo należy to uregulować a ludzie wiadomo wszystko by darmo chcieli ale od siebie to już nic. Wesołych Świąt dla całego Urzędu:)

        Odpowiedz na ten komentarz
  18. adam
    adam Październik 18, 13:27

    Dzień dobry Panie Wojcie mam zapytanie co z budową kompleksu sportowego przy szkole w Szerzawach. Bo bylo glosno i nagle wszystko uciclo. Dziekuje za odpowiedz.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Październik 19, 11:19

      Witam serdecznie. Jeżeli chodzi o kompleks sportowy przy Zespole Szkół w Szerzawach aktualnie trwa procedura mająca na celu wyłonienie wykonawcy. Jesteśmy jeszcze przed podpisaniem umowy. Jak tylko zakończymy postępowanie przetargowe szerzej napiszemy na naszej stronie o tej inwestycji. Jest duża szansa, że prace budowlane rozpoczną się jeszcze w tym roku. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Listopad 10, 14:26

      Witam ponownie.
      W dniu 7 listopada przekazany został wykonawcy plac pod budowę, a więc inwestycja została oficjalnie rozpoczęta. Więcej informacji w artykule na naszej stronie: https://pawlow.pl/rusza-budowa-kompleksu-boisk-sportowych-w-szerzawach/
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  19. Mieszkanka
    Mieszkanka Październik 17, 19:55

    Witam,
    Czy przy nowej zatoczce w Szerzawach, powstanie przystanek autobusowy?
    Byłoby fajnie jakby się pojawił, gdyż zimą nie jest przyjemnie tam stać.

    Pozdrawiam

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Październik 19, 11:24

      Witam serdecznie. Trwają prace nad wykonaniem wiaty. Wkrótce zostanie ona ustawiona. Dziękuję za zgłoszenie. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  20. mieszkanka
    mieszkanka Październik 15, 10:51

    Witam serdecznie, czy istniałaby możliwość utworzenia w naszej gminie czegoś w rodzaju Młodzieżowej Rady Gminy? Myślę, że byłby to bardzo ciekawy pomysł na to, aby młodzież naszej gminy miała wpływ na to, co się dzieje wokół i byłoby to formą kształtowania ich postaw obywatelskich. Inną propozycją z mojej strony są spotkania przewodniczących samorządów szkół gimnazjalnych, mające na celu jakąś integrację i współpracę między uczniami, a nawet poprawę niekiedy zburzonych relacji. Pozdrawiam.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Październik 17, 10:19

      Witam serdecznie. Dziękuję za propozycję. Pragnę poinformować, iż w przyszłym roku planujemy utworzyć w naszej gminie Młodzieżową Radę Gminy. Do końca sierpnia przyszłego roku planujemy zakończyć prace przygotowawcze, zaś Młodzieżowa Rada Gminy zacznie funkcjonować najprawdopodobniej już od jesieni przyszłego roku. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  21. MarcinB.
    MarcinB. Październik 13, 19:13

    Wpadł mi taki pomysł do głowy. Może dało by radę stworzyć takie lokalne koło informatyczne w gminie. Podzielić się swoimi doświadczeniami być może by były jakieś fajne pomysły dla gminy. Można by też zrobić jakieś kursy dla osób chętnych nauczenia sięczegoś więcej, niż tylko Facebook.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Październik 14, 09:13

      Witam. Proszę o doprecyzowanie pomysłu. Kto miałby być członkiem takiego koła? Osoby dorosłe, czy młodzież? Czym miałoby się takie koło zajmować? Jakie koszty i ewentualnie jakie potrzeby wiązałyby się z utworzeniem takiego koła? Dla kogo to koło by istniało? Pragnę nadmienić, iż jeżeli chodzi o uczniów, aktualnie jesteśmy na etapie organizowania kursu przygotowującego do uzyskania Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL) dla 100 uczniów z terenu gminy Pawłów. W najbliższym czasie realizowany będzie również kurs dla 11 nauczycieli z terenu naszej gminy podnoszący umiejętności w zakresie ICT. Jeżeli chodzi o osoby starsze, wraz z Klubem Seniora, planujemy w najbliższym czasie organizację podstawowego kursu komputerowego. Ponadto uczestniczymy w konsorcjum i składamy wniosek na szkolenia informatyczne dla różnych grup wiekowych w ramach programu Polska Cyfrowa. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  22. MarcinB.
    MarcinB. Październik 13, 19:11

    Chciałbym zapytaćczy była by możliwość domontowana tabliczki informacyjnej na skrzyżowaniu w Pawłowie w stronę wagonów. Jest tylko tabliczka Pawło i numery posesji, można by doinstalować Warszóek nr od do. Tego brakuje jadąc i szukając odpowiedniego numeru.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Październik 14, 09:08

      Witam. Proszę o doprecyzowanie miejsca o które chodzi. Może Pan to zrobić pisząc tutaj, ewentualnie proszę o telefon do p. Marcina Kalisty, tel. 41 272 16 70 wew. 124 lub zgłosić sprawę do sołtysa. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • MarcinB.
        MarcinB. Październik 22, 21:38

        Chodzi o skrzyżowanie, przy cmentarzu i MIGu oraz skrętu do kościoła. Jadąc od gminy i skręcając w prawo za cmentarzem chciałbym dojachać na warszówek np. 30

        Odpowiedz na ten komentarz
  23. MarcinB.
    MarcinB. Październik 13, 19:09

    Witam,
    Czy była by możliwość zainstalowania lustra na skrzyzowaniu drugi na Warszówek i skrętu na wagony. Wyjeżdzając z Wagonów nie bardzo widać co jedzie z góry.

    Odpowiedz na ten komentarz
  24. Nowak
    Nowak Październik 12, 07:59

    Panie wójcie! Jakie są kryteria naboru na staże lub prace interwencyjne na terenie gminy? Odnoszę wrażenie – co zresztą nie umyka uwadze innych mieszkańców gminy – że na staże/prace interwencyjne dostają się co roku te same osoby, a zwykły szary mieszkaniec bez tzw. szerokich pleców jest zbywany.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Październik 12, 14:06

      Witam serdecznie. W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję, iż w Urzędzie Gminy w Pawłowie nie ma szczegółowych kryteriów odnośnie naboru na staże czy prace interwencyjne. Urząd Gminy w Pawłowie organizuje prace stażowe oraz interwencyjne we współpracy z Urzędem Pracy w Starachowicach. Pewne warunki stawia Urząd Pracy, ale nie są one wygórowane. Praktycznie jedyną zasadą jest, iż osoba starająca się o staż bądź prace interwencyjne musi być zarejestrowana w Urzędzie Pracy. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych mieszkańców staramy się składać jak największą liczbę wniosków do UP w Starachowicach na organizację staży i prac interwencyjnych. Liczba przyjętych stażystów i pracowników interwencyjnych rokrocznie znacząco, nawet kilkakrotnie, przewyższa liczbę stworzonych miejsc pracy np. w mieście Starachowice, gdzie mamy do czynienia ze znacznie większym Urzędem. Musimy jednak działać w oparciu o limity narzucone przez Urząd Pracy. Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, iż na staże czy prace interwencyjne są co roku przyjmowane te same osoby. Nie twierdzę, że takie sytuacje się nie zdarzają, aczkolwiek rotacja jest duża, a główną decyzję kto zostanie skierowany na takie prace podejmuje Urząd Pracy. Dziękuję za pytanie i pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  25. Norbert
    Norbert Wrzesień 27, 09:46

    Dzien dobry panie Wójcie.Chciałem zapytać czy jest mozliwość skorzystania w sobote lub w niedziele z boiska Orlik w miejscowosci Chybice.Chodzi mi nie o wyczynowe korzystanie z boiska tylko o rekracyjna zabawe z piłka z synem.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Październik 11, 07:50

      Witam serdecznie.
      Oczywiście, że jest taka możliwość. Boisko jest ogólnodostępne. Z moich obserwacji boisko jest bardzo często otwarte zarówno w sobotę jak i niedzielę. Gdyby było zamknięte klucze do boiska posiadają: dyrektor Zespołu Szkół w Chybicach p. Dariusz Linek oraz radni: Karol Zuba (Chybice) i Mirosław Głowacki (Trzeszków). Trzeba się z nimi umówić i można z boiska korzystać.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  26. Kasia
    Kasia Wrzesień 23, 07:31

    Witam, kiedy bedzie zabierany eternit z posesji?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Październik 11, 10:14

      Witam serdecznie.
      Przedstawiciele firmy Mazowieckie Przedsiębiorstwo Ekologiczne rozpoczęli od 28 września pakowanie odpadów zawierających azbest. Do dnia 14 października firma zadeklarowała się odebrać wszystkie odpady od mieszkańców gminy, którzy we właściwym terminie złożyli wniosek. Dodatkowych informacji na ten temat może Pani uzyskać pod numerem telefonu 41 272 16 14 wew. 123.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  27. Kasia
    Kasia Wrzesień 15, 08:48

    Witam.W miejscowości Rzepin Kolonia, po lewej stronie,jadąc w kierunku Radkowic, znajduje się dosyć duża wyrwa w stosunku do poziomu terenu. Są tam nieregularne bryły betonowe oraz wystają bardzo długie metalowe druty. Rzecz dzieje się tuż przy „chodniku”, łatwo tego nie zauważyć i może stać się nieszczęście,szczególnie wieczorem. Chodzi o działkę niezabudowaną, tuż za takimi ogromnymi,starymi drzewami. Nie wiem,jaki nr domu by tam przypadał,ale myślę,że około 20. Sądzę,że przydałaby się tam jakaś barierka czy inny element zabezpieczający.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Wrzesień 15, 12:08

      Witam serdecznie. Dziękuję za zgłoszenie. W dniu dzisiejszym wyślę pracownika, aby obejrzał wskazane przez Panią miejsce. Następnie sprawę przekażemy do Zarządu Dróg Powiatowych w Starachowicach jako iż to właśnie ta instytucja zajmuje się właściwym utrzymaniem wskazanej przez Pani drogi. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  28. Dorota
    Dorota Wrzesień 05, 09:45

    Witam, czy jest szansa na to, by na przystanku w Chybicach powstała jakaś wiata. Młodzież dojeżdżająca do szkół do Starachowic nie ma się gdzie schronić przed deszczem czy wiatrem. Jest to jedyny przystanek na tej trasie bez wiaty. Sama dojeżdżałam przez kilka lat autobusem do pracy i wiem jak to jest czekać na autobus podczas ulewy lub silnego wiatru w takim miejscu. Proszę pomyśleć o naszej młodzieży Panie Wójcie.Pozdrawiam.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Wrzesień 07, 09:24

      Witam! Rozumiem, że chodzi o przystanek naprzeciwko parkingu przy kościele. Zleciłem już rozpoznanie sprawy przez pracowników Urzędu. Jeżeli na nieruchomości zmieści się wiata zostanie ona w najbliższym czasie ustawiona. Dziękuję za sygnał. Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Wrzesień 15, 12:05

      Witam ponownie. Po rozeznaniu sprawy miło mi poinformować, iż w najbliższym czasie we wskazanym przez Panią miejscu zostanie ustawiona wiata przystankowa. Aktualnie trwają prace nad jej wykonaniem. Po ich zakończeniu zostanie ona zamontowana. Dziękuję za zgłoszenie i pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  29. MarcinB.
    MarcinB. Sierpień 27, 11:37

    Witam,
    Chciałbym zapytać jak to jest z granicami pomiędzy posesjami, polami itp.
    Mam sąsiada który posadził sobie drzewa na swojej działce i wszystko było by dobrze gdyby rosnące tam trawy, chwasty i chaszcze nie kładły się na moją działkę. Kilka razy w roku muszę to kosić bo wszystko leży na mojej działce. Jak temu zapobiec w jaki sposób mozna sąsiada nakłonić by porządkował swoją działkę wzdłuż granicy. Rozmowy nie pomagają kiedyś próbowałem z nim o tym porozmawiać to powiedział że jemu to nie przeszkadza. Prosze o pomoc

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Wrzesień 07, 09:43

      Witam.
      W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję, że nie ma przepisowych odległości dla sadzenia drzew i krzewów przy granicy z sąsiednią działką. Mogą się one znaleźć tuż przy dzielącym je ogrodzeniu. Przy sadzeniu drzew lub krzewów właściciel nieruchomości sąsiedniej powinien przyjąć taką odległość do granicy by żaden element drzewa |(korzenie lub gałęzie) nie przechodził na nieruchomość sąsiednią. Sąsiad powinien wziąć pod uwagę fakt, że z czasem drzewa mogą się rozrosnąć. Dlatego lepiej jest zachować odległość od granicy działki odpowiednią dla gatunku i wielkości drzewa czy krzewu. Pan jako właściciel sąsiedniej działki może zażądać od sąsiada usunięcia tych gałęzi i korzeni w wyznaczonym terminie, a po jego upływie może sam je obciąć. Musi Pan jednak uważać, aby nie okaleczyć drzewa i nie doprowadzić do jego obumarcia.
      Odnośnie zaniedbania działki rolnej poprzez jej zachwaszczenie nie ma przepisu, który w sposób bezpośredni nakładałby obowiązek właściwego jej utrzymania. Zgodnie z art. 144 Kodeksu cywilnego ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz. U. 2014.121 t.j.) „właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swojego prawa powstrzymać się od działań, które by zakłócały korzystanie z nieruchomości sąsiednich ponad przeciętna miarę, wynikającą ze społeczno–gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych”.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  30. MarcinB.
    MarcinB. Sierpień 15, 18:04

    Witam Panie Wójcie,

    Jak się ma sprawa ze sprawdzaniem szamba. Nadal Ci którzy nie mieli nie mają a ścieki lecą do rzeki. Ehh

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Sierpień 24, 06:48

      Witam,
      W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję, że pracownicy urzędu sukcesywnie przeprowadzają kontrole dokumentów potwierdzających wykonywanie obowiązków w zakresie usuwania nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości tj. w szczególności – umowy na odbiór nieczystości ciekłych zawartej z przedsiębiorcą posiadającym koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w tym zakresie, a także dowodów uiszczenia opłat za opróżnianie i transport nieczystości ciekłych. Ostatnia kontrola zbiorników bezodpływowych odbyła się w dniu 28.07.2016r. w miejscowości Grabków.
      Przypominam, że zgodnie z art. 10 ust 2 i 2a ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach właściciel, który nie wykonuje obowiązków określonych w ustawie i regulaminie popełnia wykroczenie i może być ukarany karą grzywny.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  31. Damian
    Damian Sierpień 11, 17:20

    witam wójcie czy jest możliwość rozmowy z Panem w gminie ????

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Sierpień 16, 11:47

      Witam.
      Oczywiście, że tak. Zapraszam w godzinach pracy urzędu. Czasami zdarza się, że muszę wyjechać służbowo do Urzędu Wojewódzkiego lub do Starostwa. Jeżeli sprawa nie może być załatwiona przez innego pracownika to bardzo proszę przed wyjazdem zadzwonić do urzędu gminy i wtedy będziemy mogli się omówić na dokładną godzinę. Numery do urzędu gminy – (041) 272 16 14, 272 16 70, 272 16 79, 272 16 86,
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  32. Marek Wojtas
    Marek Wojtas Sierpień 03, 09:37

    Szanowni Państwo!
    W ostatnim czasie napływają za pośrednictwem zakładki „Pytanie do Wójta” wpisy dotyczące skarg na pracowników Urzędu Gminy w Pawłowie. Informuję, iż przepisy prawa przywidują inny tryb postępowania w przypadku składania skarg. Jeżeli ktoś z Państwa, pragnie złożyć skargę na działalność pracownika Urzędu, może to zrobić w trybie przewidzianym w Kodeksie Postępowania Administracyjnego kierując taką skargę pisemnie, podając dane skarżącego, a w treści wskazując konkretne zarzuty. Wpisy o charakterze skargi zamieszczane poprzez zakładkę „Pytanie do Wójta” nie będą publikowane natomiast każda sprawa zostanie indywidualnie zbadana.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz na ten komentarz
  33. Joanna
    Joanna Lipiec 28, 18:10

    Wójcie odp. Pan dyplomatycznie odnosnie Pani kierownik. Trzeba bedzie zebrac podpisy i przedstawić radnym o odwołanie jednostronnej Pani Kierownik na czy Pan Wójt zyskz no to jest kula u Wójta nogi. Pozdrawaim.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Sierpień 01, 10:27

      Witam.
      Oj, widzę, że chyba nie chodzi o sprawy organizacji pikników czy właściwego traktowania szkół, a jakieś osobiste urazy do pani kierownik.
      Jeżeli ma Pani jakieś zastrzeżenia do pracy Pani kierownik to bardzo proszę o zgłoszenie tych zastrzeżeń na piśmie. Bardzo proszę o podanie dokładniejszych danych, które stanowiły by podstawę do zbadania sprawy. Każdy pracownik Urzędu Gminy podlega ocenie, także kierownicy jednostek organizacyjnych. Ocena musi się jednak odbywać na podstawie rzetelnych i sprawdzonych informacji. W swoim poście nie podaje Pani żadnych dokładniejszych danych. Można jedynie odnieść wrażenie, że z jakichś osobistych przyczyn jest Pani niezadowolona z pracy Zespołu Szkół. Jeżeli ma Pani informacje o uchybieniach w pracy Zespołu Obsługi Szkół proszę by zachowała się Pani uczciwie i odpowiedzialnie i zgłosiła te zastrzeżenia na piśmie. Wtedy także druga strona będzie miała możliwość obrony i złożenia wyjaśnień. Je ze swej strony mogę stwierdzić, że cenię pracę Pani Kierownik i wysoko oceniam jej kompetencje. Musimy także pamiętać, że osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych w Urzędzie podejmują czasem decyzje niepopularne ale konieczne. Nie wszystkim takie decyzje muszą się podobać i nie wszyscy są z nich zadowoleni. Zapewniam jednak, że wszelkie decyzję dotyczące funkcjonowania i organizacji oświaty są głęboko przemyślane i szeroko konsultowane, także ze środowiskiem nauczycielskim i dyrektorami szkół.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  34. jola
    jola Lipiec 27, 21:52

    Panie Wójcie co z dziećmi na liście rezerwowej, które oczekują na przyjęcie do oddziału przedszkolnego w Szerzawach. Z tego co wiem to Pani Dyrektor mówiła że wszystkie dzieci się dostaną. Przyjęte są dzieci, z terenu, które szkoła nie obejmuje a moje nie. Warunki rekrutacji chyba są inne.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 28, 10:45

      Witam serdecznie!
      W odpowiedzi na Pani pytanie informuję, iż wszystkie dzieci z listy rezerwowej zostaną przyjęte do oddziałów przedszkolnych w Szerzawach. Szczegółowe informacje u dyrektora szkoły.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  35. Magda
    Magda Lipiec 27, 13:48

    Witam. Mam pewien pomysł dotyczący portalu naszej gminy. Może warto utworzyć specjalną zakładkę typu „oddam-przyjmę” w której mieszkańcy gminy będą zamieszczać ogłoszenia np ktoś ma niepotrzebny mebel który komuś innemu się przyda itp. Pomysł przyszedł do głowy gdy sama szukałam biurka dla córki. Wiozlam je ze Starachowic a potem ok się że na sąsiedniej wsi państwo mieli po starszej córce takie samo. Myślę że pomysł może się spodobać i być kolejnym atutem najlepszego portalu 🙂 pozdrawiam

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 28, 10:55

      Witam serdecznie.
      Dziękuję Pani Magdo za Pani propozycję. W najbliższym czasie utworzymy na naszej stronie taką zakładkę, jeżeli spotka się z większym zainteresowaniem wówczas zostanie ona na stałe.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  36. Joanna
    Joanna Lipiec 26, 08:18

    Dzien dobry. Panie Wójcie mam zapytanie. Zadaje go teraz ponieważ Wójt byl na urlopie. Jestem mieszkanka Jadownik byłam na pikinku w ZS w Chybicach taka średnia impreza ale nie to jest ważne prosze mi powiedzieć czemu Pani kierownik tylko tą szkole faworyzuje i nawet zostala jednym zesponsorów tego pikniku. Jako kierownik i zwierzchnik szkół powinna być bezstronna i wszystkie szkoły naszej gminy traktować tak samo. Bo przecieź był piknik i w Jadownikach i w Radkowicach i w Łomnie i w Rzepinie. Prosze zwrócic na to uwage by wszystkie szkoły były przez kierownika oświaty trakowane jednakowo nie tylko Chynice sa jedyną placówką oświaty w gminie. Z góry dziękuje za odp. Pozdrawiam

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 28, 10:42

      Witam serdecznie.
      Odpowiadając na Pani pytanie uważam, że wszystkie szkoły w gminie Pawłów są jednakowo traktowane. W Szkole Podstawowej w Jadownikach odbywają się różnorodne uroczystości oraz spotkania w których uczestniczę wspólnie ze swoimi pracownikami. W ostatnim czasie został przy szkole wykonany parking, plac zabaw wyremontowano bibliotekę szkolną, funkcjonuje przedszkole oraz klub dziecięcy. Potrzeby każdej szkoły są brane pod uwagę i sukcesywnie realizowane. Nie ma szkół mniej lub bardziej faworyzowanych, każda z nich ma swoją specyfiką i różną liczbę uczniów. Uważam również, że piknik który odbył się w niedzielę 26 czerwca 2016r. w Zespole Szkół w Chybicach był bardzo udana imprezą. Uczestniczyło w nim zarówno wielu rodziców jaki i mieszkańców okolicznych miejscowości. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji, a dzieci pod opieką swoich nauczycieli prezentowały swój dorobek artystyczny oraz wspólnie ze swoimi rodzinami uczestniczyły w licznych konkursach. Pikniki w naszej gminie organizowane są od kilku lat i cieszą się dużym zainteresowaniem. Dyrektorzy szkół starają się, aby te imprezy były ciekawe i urozmaicone. W związku z tym każdy z nich indywidualnie zabiega o licznych sponsorów. Z pozyskanych środków zapewniają dla dzieci m.in. zjeżdżalnie, nagrody za udział w konkursach, kiełbaski i inne. Zarówno ja jak i wielu radnych z poszczególnych miejscowości oraz kierownik oświaty bierzemy udział w tych imprezach. W niedzielę 26.06.2016r. odbyły się na terenie naszej gminy dwie imprezy. Kierownik oświaty tego dnia uczestniczyła zarówno w uroczystej akademii dotyczącej „10 – lecia nadania imienia Szkole Podstawowej w Radkowicach” jak i w pikniku w Zespole Szkół w Chybicach.
      Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  37. Agnieszka
    Agnieszka Lipiec 22, 14:02

    Witam Panie Wójcie dziekuje za odp dot.biegu. no jest mi przykro bo nie odp Wójt na odp czy bieg w Szerzawach bedzie wpiasny do kalendarza imprez. Wymienia Pan inne miejscowości ok niech beda tez w innych tylko prosze nie zapomonać ze Szerzawy są inicjatorem tego typu imprezy i prosze jej nie zabijać jako wydarzenia. A to ze robilo stowarzyszenie z innej Gminy to nikt o tym nie pamieta najwaźniejsze że ludziom z naszej Gminy i nie tylko zostala w pamieci super impreza. Naprawde Wójcie ludzie juź pytają czy za rok teź bedzie bieg sama biegłam i za rok teź sie wybieram i zabieram znajomych.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 25, 12:38

      Witam ponownie.
      Potwierdzam, że w przyszłym roku gmina będzie chciała zorganizować bieg uliczny. Podtrzymuje jednak to co już pisałem, by w organizację biegu włączyło się stowarzyszenie z terenu naszej gminy. Nie mam absolutnie żadnych uwag do organizacji biegu przez stowarzyszenie „Rudnik”. Uważam, że impreza była przeprowadzona bardzo dobrze. Uważam także, że nasze stowarzyszenia również poradzą sobie z takim wydarzeniem. Uczestnicy biegu pewnie nie zauważą nawet różnicy, natomiast nasze stowarzyszenia nabiorą doświadczenia, które będzie procentować przy realizacji większych projektów.
      Co do trasy, czy będzie to bieg w Szerzawach czy w Radkowicach lub w Pokrzywnicy to wymaga jeszcze ustalenia. W innych miejscowościach jest równie pięknie jak w Szerzawach, uniknęlibyśmy natomiast problemów z zamknięciem drogi wojewódzkiej.
      W biegu w Szerzawach uczestniczyło sporo ludzi spoza tej wsi. Byli biegacze z Pawłowa, Dąbrowy, Rzepina i nawet spoza naszej gminy. Oni i tak muszą dojechać na miejsce biegu i dojazd do innej miejscowości zamiast do Szerzaw nie stanowi większego problemu. Zapraszam Panią i wszystkich znajomych do udziału w biegu w przyszłym roku.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  38. Jarosz
    Jarosz Lipiec 21, 14:23

    Witam,
    Kiedy zostaną przycięte gałęzie drzew na wyjeździe z ze ZBRZY/POKRZYWNICY na drogę krajową (Pawłów,Ambrożów) k. Państwa Zarosów? Wyjeżdżając pojazdami wyższymi jak traktory, ciężarówki, kombajn zupełnie nic nie widać czy coś jedzie z kierunku Ambrożowa. Wyjeżdża się zupełnie na ryzyko. Proszę o skierowanie kogoś kto przytnie gałęzie zasłaniające pas drogowy.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 25, 12:37

      Witam.
      Przekazałem zlecenie wycięcia krzaków ograniczających widoczność przy skrzyżowaniu drogi Warszówek – Zbrza z droga wojewódzką. W ciągu kilku dni krzaki powinny zostać być wycięte. Gdyby widoczność się nie poprawiła bardzo proszę o ponowny kontakt.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  39. adam
    adam Lipiec 18, 09:22

    Witam Panie Wójcie. Mam prośbę trzeba coś zrobić w sprawie bezpańskich psów w miejscowość szerzawy, brzezie, świętomarz jest spora gromada psów które atakują domowe zwierzeta i tylko czekać jak zaczną atakować mieszkańców. Pozdrawiam.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 22, 06:38

      Witam.
      Na temat bezpańskich psów pisałem już wielokrotnie, ostatnio w kwietniu tego roku. Pomimo apeli samorządów sytuacja prawna w tym zakresie się nie zmieniła.
      Póki co musimy podejmować działania doraźne polegające na wyłapywaniu bezdomnych zwierząt, umieszczaniu ich w odpowiednich schroniskach i prowadzeniu akcji adopcyjnej. Pana post taktuję jako zgłoszenie i wyślemy w teren firmę która na zlecenie gminy zajmuje się odławianiem psów.
      Pozdrawiam serdecznie

      Odpowiedz na ten komentarz
  40. Agnieszka
    Agnieszka Lipiec 04, 10:01

    Witam Panie Wójcie. Tak bieg w Szerzawach był pierwszy super impreza i duży szacunek dla Tomasza Ziewca Radnego za pomysł dla Pan Wójta za pomoc radnnemu i ludowemu klubowi biegacza Rudnik. Panie Wójcie mam pytanie napisal Pan w swoim komentarzu że chcialby by takie biegi byly cykliczne czyli rozumiem że wpisze Pan Wójt bieg Szerzawski w kalenadarz imprez i niewieka kwota wspomoże radnego przy organizowaniu drugiej edtycji? Ponieważ w tym roku startowalam i za rok też planuje pobiec i zabrać ze sobą znajomych. Pozdrawiam Agnieszka.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 22, 06:39

      Witam.
      Odpisywałem już na posty w sprawie biegu ulicznego w dniu 1 lipca.
      Potwierdzam, że gmina Pawłów będzie chciała organizować taką imprezę cyklicznie przynajmniej jeden raz w roku. Chciałbym by w przyszłości organizacją biegu zajęło się jedno z naszych gminnych stowarzyszeń. Bieg w Szerzawach był organizowany przez Klub Biegacza Rudnik czyli stowarzyszenie z gminy Brody. Bieg był zorganizowany świetnie i mam nadzieję, że nasze stowarzyszenia poradzą sobie z organizacją równie dobrze.
      Wstępnie planowaliśmy, że kolejny bieg uliczny zostanie zorganizowany we wrześniu. Braliśmy pod uwagę dwie trasy jedna w kierunku Pokrzywnicy, druga w obrębie Radkowic, Bronkowic. Nie wiem jednak czy organizacyjne będziemy wstanie do września załatwić wszystkie sprawy związane z organizacją biegu w tym zamknięciem dróg, zgłoszeniami do policji, ogłoszeniem konkursu dla organizacji pożytku publicznego itp. W październiku natomiast może już nie być odpowiedniej pogody. Jeżeli nie damy rady w tym roku to będziemy planowali bieg na wiosnę przyszłego roku. Projekty tras puścimy do uzgodnień w internecie.
      Padła także propozycja by zorganizować bieg uliczny przy okazji obchodów Dnia Pawłowa. Pomysł ten będzie jeszcze analizowany wspólnie z członkami stowarzyszeń i organizatorami biegu.
      Serdecznie pozdrawiam

      Odpowiedz na ten komentarz
  41. Kowalska
    Kowalska Lipiec 03, 10:44

    Panie Wójcie, mam pytanie dotyczące odpadów w gminie. Otóż wywożenie śmieci raz w miesiącu w takie upały to chory system, który zmusza ludzi do palenia śmieci. Ja tego nie robię, tylko gniję w smrodzie. Ponadto wprowadziliście różne dni na różne odpady, to demotywuje do jakiegokolwiek segregowania, bo moim zajęciem nie jest wystawianie śmieci i czekanie na śmieciarkę, tylko jak większość ludzi pracuję. Nakazujecie wystawiać śmieci do 7:00 rano, kiedy wracam z pracy po 17:00 śmieci nadal są. Śmierdzące, czasem rozrzucone przez wiatr, lub dzieciaki. Worki, które niby dostajemy w zamian są rozrzucone gdzie popadnie i zawsze jest ich mniej niż wystawionych, co jest kolejną rzeczą zniechęcającą do segregacji. Czy jeśli mam za dużo śmieci, śmierdzą, bo jest upał, zapomnę o wywozie, nie ma mnie w domu itp, itd mam podrzucać śmieci pod gminę??? To jest chory system. Porównujecie się do zachodu, ale wymagacie tego zachodu tylko od nas. W Niemczech do segregacji śmieci każdy dostaje 3 pojemniki (słowni TRZY) i nikt nie wącha śmieci przez miesiąc, bo śmieciarki jeżdżą raz w tygodniu. Miał Pan kiedyś brudne pieluchy w lato??? Nie będę ryzykować zalęgnięcia się szczurów przy małym dziecku. Gmina Wąchock chce wywozić śmieci w lato dwa razy w miesiącu. Nie myślał Pan o tym?? Acha, proszę wiedzieć, że ja i moi sąsiedzi zrezygnujemy w najbliższym czasie z segregacji, tylko dlatego, że gmina robi wszystko, żeby mieszkańców do tego zniechęcić. Czy zamierza Pan wprowadzić jakiekolwiek zmiany czy dalej będziecie zniechęcać ludzi do segregacji a zmuszać do palenia, wyrzucania śmieci w lasach itp??? Wstyd! 21.wiek a nasz las rzepiński zamienia się w wysypisko! To okropne, choć z drugiej strony coraz mniej mnie to dziwi!

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 22, 06:45

      Witam
      W swoim zapytaniu poruszyła Pani kilka kwestii.
      Przede wszystkim częstotliwość wywozu odpadów. Od lat w naszej gminie odpady odbierane są raz w miesiącu. W poprzednich latach próbowaliśmy wdrożyć w okresie letnim odbiór odpadów dwa razy w miesiącu, ale według mieszkańców nie było takiej potrzeby. Nie jest także prawdą, że Wąchock wywoził odpady dwa razy w miesiącu. Takie rozwiązanie ma być dopiero wdrożone w przyszłym roku, obecnie z gminy Wąchock odpady są wywożone raz w miesiącu. Na ile częstotliwość wywozu odpadów przełoży się na wyższą cenę to wynikać będzie z postępowania przetargowego. Na najbliższym spotkaniu z sołtysami przedstawię Pani wniosek o zwiększenie częstotliwości wywozu odpadów. Jeżeli sołtysi uznają, że kosze powinny być opróżniane częściej niż raz w miesiącu to przedstawię stosowny projekt uchwały na radzie gminy.
      Przypominam także, że gmina wyposażyła wszystkie nieruchomości w stosunkowo duże pojemniki (240 litrów). Każdy z mieszkańców otrzymał taki pojemnik za darmo. Pojemniki te są na tyle duże, że nie ma możliwości by śmieci komunalne się w nich nie zmieściły. Pokrywy pojemników są też stosunkowo szczelne. Nigdy nie mieliśmy żadnych sygnałów, że przy zamkniętym pojemniku wydobywają się z niego jakieś niepożądane zapachy. Sam doskonale pamiętam, że kilka lat temu gdy mój syn był mały i używaliśmy pampersów, zużyte pieluchy były wrzucane do pojemnika i przy zamkniętej klapie nie było żadnego przykrego zapachu. Być może Pani pojemnik jest wadliwy. Jeżeli tak to proszę o kontakt z Urzędem Gminy i wymienimy Pani pojemnik na inny.
      Uważam jednak, że przy właściwej segregacji odpadów nie ma możliwości przepełnienia pojemnika. Większość odpadów – plastiki, tektury, gazety, złom podlega segregacji i gdyby Pani tą segregację prowadziła właściwie, to pojemnik na pewno Pani wystarczy. Mogę to powiedzieć z własnej praktyki bo segregując śmieci nigdy nie wystawiam więcej niż jedną trzecią pojemnika. Jeżeli ma Pani jakieś problemy ze zrozumieniem zasad segregacji to proszę o kontakt. Pracownik Urzędu bezpłatnie przyjedzie do Pani i na miejscu przeszkoli z zasad segregacji. Nikt Pani nie każe czekać na śmieciarkę, nikt tak zresztą tego nie robi. Worki na wymianę pracownicy firmy starają się w jakiś sposób mocować- okręcać na płocie, przygnieść kamieniem. Zwrócimy uwagę pracownikom firmy wywozowej by mocowali puste worki w taki sposób aby wiatr ich nie zabierał. Śmieci należy wystawić o 7.00 i wszyscy to robimy. Pani obecność przy workach na śmieci lub koszu nie jest konieczna. Pisze Pani, że zdarza się, że dzieci rozrzucą Pani śmieci. Urząd nic na to nie będzie mógł poradzić. Proszę zwrócić uwagę dzieciom by nie bawiły się śmieciami. Podobnie nie jesteśmy w stanie nić poradzić, jeżeli zapomnie Pani o wywozie. Gmina kierowała do wszystkich mieszkańców ulotki, publikujemy informacje w internecie i w prasie. Na dziś nic więcej nie możemy zrobić. Każdy o terminie wywozu musi po prostu pamiętać. Pod koniec tego roku planujemy wdrożenie systemu SMS, którym będziemy wysyłać przypomnienia o terminach wywozu odpadów. Natomiast faktycznie w ostatnich dwóch-trzech miesiącach kierowcy wydają zbyt małą liczbę worków na wymianę. Sprawa została już zgłoszona do firmy wywozowej.
      Nowy system gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Pawłów obowiązuje od 1 lipca 2013 roku. Zgodnie z nim mieszkańcy składając deklarację w urzędzie gminy sami decydują o tym, czy będą segregować odpady, czy też nie. Jeśli właściciel nieruchomości nie zdecyduje się na segregację wówczas świadomie ponosi wyższą opłatę za odpady. Zasady i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych została określona w stosownych uchwałach Rady Gminy w Pawłowie. Zgodnie z nimi przedsiębiorca odbierający odpady od mieszkańców jest obowiązany odebrać ich każdą ilość, pod warunkiem, że odpady te są należycie zebrane. Niezrozumiałe jest więc twierdzenie, że mieszkańcy są ograniczeni tylko do jednego pojemnika, a pozostałe odpady muszą spalać. Proszę wziąć pod uwagę, że zwiększenie częstotliwości odbioru spowoduje podniesienie ceny za wywóz. To z kolei spowoduje, że zwiększy się liczba osób nie uiszczających opłaty za odbiór odpadów.
      Jeżeli chce pani odstąpić od segregacji odpadów to oczywiście istnieje taka możliwość. W takich przypadkach przy wywozie odpadów niesegregowanych opłata jest powiększana o 100%. Proszę by zachowała się Pani uczciwie i złożyła do Urzędu Gminy stosowną deklarację o braku segregacji. Wtedy będzie Pani mogła wystawiać do odbioru wszystkie śmieci w jednym pojemniku bez zastosowania segregacji.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Kowalska
        Kowalska Lipiec 22, 19:51

        Dziękuję za odpowiedź. Nikt nie zgodzi się na wywożenie śmieci dwa razy w miesiącu, bo ludzie wolą palić śmieci (i to robią, bo czuć to doskonale popołudniami) niż zapłacić więcej. To Pan, jako Wójt, może o tym zdecydować a nie pytać ludzi o rzecz, na którą się nie zgodzą. Nie jestem idiotą, który nie wie jak segregować śmieci a mój pojemnik nie jest wadliwy. Chcę tylko zaznaczyć, że wymaga się od nas zachodu, podczas gdy do mentalności urzędników nawet bliski wschód nie dotarł. Jeśli segregacja to proszę o narzędzia. Może Pan Wójt ma na swojej posesji miejsce na przechowywanie worków z segregowanymi odpadami – ja takiego pomieszczenia nie mam i przeszkadza mi to. Gdyby każdy miał po 3 pojemniki na segregowane odpady i jeden na zmieszane gwarantuję, że ludzie segregowaliby rzetelniej swoje śmieci.

        System smsowy to bardzo dobry pomysł! Popieram bieg w stronę XXI wieku…kiedyś go może dogonimy.

        Odpowiedź, że zwiększenie opłat zwiększy ilość niepłacących pozwala mi sądzić, że tych niepłacących już trochę jest. Co oni w takim razie robią ze śmieciami? Czy może są od nich zabierane na koszt innych mieszkańców? Jeśli gmina nie egzekwuje zaległości a straszy mieszkańców uczciwie płacących podwyżkami to chyba coś jest nie tak?

        Proszę również o dokładniejsze czytanie pytań – nie napisałam, że gmina Wąchock wywozi śmieci dwa razy w ciągu miesiąca, tylko, że CHCE to zrobić. A to różnica. Więc nie piszę nieprawdy jak Pan Wójt mi sugeruje.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Marek Wojtas
          Marek Wojtas Lipiec 25, 13:34

          Witam.
          Na ostatnim spotkaniu z sołtysami, w dniu 21 lipca br., poruszyłem sprawę częstotliwości wywozu odpadów. Poinformowałem sołtysów o możliwości zwiększenia częstotliwości wywozu do dwóch razy w miesiącu. Żaden z sołtysów (a mamy 35 sołectw) nie uznał by śmieci były wywożone zbyt rzadko. Takie było także zdanie radnych w trakcie dyskusji na jednej z poprzednich sesji. Ja także uważam że grafik wywozu jest właściwy, tym bardziej, że zwiększenie częstotliwości na pewno przełożyłoby się na wyższe koszty. Do tej pory nie spotkałem się z ani jedną opinią (za wyjątkiem Pani) według której śmieci powinny być wywożone częściej. Uważam, że problem braku miejsca w pojemniku wynika z niewłaściwej segregacji. Gdyby Pani właściwie segregowała śmieci to jestem przekonany, że miejsca w pojemniku byłoby aż nadto. Gmina zakupiła dla wszystkich mieszkańców kosze o pojemności aż 240 litrów, to bardzo dużo, bo w większości gmin ościennych funkcjonują pojemniki 110l. Chce jeszcze zaznaczyć, że ze wszystkich gmin w powiecie tylko Pawłów wyposażył wszystkich mieszkańców za darmo w pojemniki na śmieci.
          Co do pojemników na odpady segregowane to w naszej gminie odpady te zbiera się w worki odpowiedniego koloru. Takie rozwiązanie jest powszechnie przyjęte nie tylko u nas ale we wszystkich gminach sąsiednich, większych miastach (Starachowice, Kielce, Ostrowiec). Uważam, że takie rozwiązanie za dobre. Śmieci segregowane w workach są lekkie. Worki po napełnieniu można składować w garażu, piwnicy czy pomieszczeniach gospodarczych. Z koszami nie byłoby tak łatwo (np. znieść do piwnicy). Ja nie słyszałem o chociażby jednej gminie w okolicy, w której odpady segregowane zbierane byłyby w koszach. Nigdy takie propozycje nie padały, na żadnym z zebrań wiejskich, spotkaniach z mieszkańcami czy sołtysami. Powołuje się Pani na przykład Niemiec, ale proszę pamiętać, że Niemcy płacą kilkunastokrotnie wyższe ceny za wywóz odpadów, a segregacja w tym kraju jest bardzo dokładna (w niektórych miejscowościach nawet szkło segreguje się ze względu na kolor). Jeżeli jednak upiera się Pani przy zastosowaniu koszy to może Pani sobie zakupić trzy pojemniki i w nich, a nie w workach zbierać odpady segregowane.
          Nie zgadzam się także ze stwierdzeniem, że mieszkańcy masowo palą śmieci. Takie przypadki oczywiście nadal się zdarzają, ale jest ich znacznie mniej niż kilka lat temu. Po co mieszkańcy mieliby palić odpady skoro i tak płacą za ich wywóz? Jeżeli ktoś spala odpady to dlatego, że uważa że mają jakąś wartość opałową a nie dlatego że nie ma co z nimi zrobić. Myślę, że w tym przypadku potrzebna jest zmiana mentalności ludzi, szczególnie starszych a takie rzeczy nie dzieją się szybko. Mam nadzieję, że sytuacja się zmieni dzięki akcjom informacyjnym i edukacyjnym wśród dzieci.
          Chce jeszcze dodać, że wszelkie zaległości za wywóz śmieci są egzekwowane i gmina kieruje do komornika tytuły wykonawcze. Niestety, jak w innych sprawach (podatki, alimenty), nie wszystkie zaległości udaje się ściągnąć.
          Serdecznie pozdrawiam.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • MarcinB.
            MarcinB. Sierpień 15, 18:02

            Ja odniosę się tylko do jednej informacji, proszę skontrolować tych których śmieciarka omija i nie odbiera odpadów ani zmieszanych ani segregowanych. Sam mam sąsiada który wystawił kubeł ze śmieciami chyba z 2 lata temu. Pytanie co robi z odpadami. Odpowiedzi udzieliła Pani „Kowalska” PALI. A ja lub moje dziecko za to że wrzucę do pojemnika z odpadami butelkę po napoju dostanę upomnienie. Więc jaki wniosek wyciągam, to co się nie spali do pojemnika i z głowy.

  42. MarcinB.
    MarcinB. Czerwiec 27, 12:20

    Chciałbym zapytać kiedy będą koszone pobocza jezdni w tym roku. Dokładniej chodzi o wagony

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 01, 13:39

      Witam.
      Koszenie poboczy na Warszówku było prowadzone kilka dni temu. Radny zgłaszał jednak poprawki i kosiarka miała tam pojechać jeszcze raz.
      Jeżeli w ciągu dwóch dni pobocza nie będą skoszone bardzo proszę o sygnał i podanie, w którym miejscu potrzebne będzie dodatkowe koszenie.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  43. Magda
    Magda Czerwiec 21, 15:16

    Witam. Mam pytanie odnośnie kanalizacji. Podobno mają być dwa liczniki na wodę jeden na wodę użytkową czyli woda domowa do gotowania sprzątania WC itd i ostrego ma być naliczana opłata za ścieki drugi licznik ma być na wodę gospodarczą czyli polowanie oprzątek zwierzęt gospodarskich itp. Czy rzeczywiście ma to tak wyglądać?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 01, 08:48

      Witam.
      Odpowiadając na to pytanie musimy wrócić do zasad na jakich rozlicza się opłaty za ścieki. Zużycie ścieków ustala się w oparciu o zużycie wody przyjmując, że ścieki odprowadzane są w takich samych ilościach jak pobranej wody. Wiadomo jednak, że część wody jest bezpowrotnie zużyta między innymi w gospodarstwie do podlewania upraw, pojenia zwierząt itd. Aby ilość tej wody nie była liczona do zużycia ścieków, właściciel może zamontować na swój koszt dodatkowy wodomierz, którego wskazania będzie się odejmować od wskazań wodomierza głównego. Z tego punktu pobierana jest wtedy woda do celów gospodarskich.
      Właściciel nie ma obowiązku montować drugiego wodomierza, ale montaż taki się naprawdę opłaca, bo płacimy tylko za ścieki zrzucone do kanalizacji. Jeżeli nie mamy drugiego wodomierza przyjmuje się że ilość ścieków jest taka sama jak ilość zużytej wody.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  44. MarcinB.
    MarcinB. Czerwiec 20, 06:11

    Witam,
    Chciałbym zapytać czy była by możliwość wyłożenia pobocza takimi płytami ażurowymi skręcając pomiędzy lewiatanem a cmentarzem na zakręcie w stronę Warszówka Wagonów. Dziś jadąc do pracy cała ulica jest w kamieniach które z wodą spłynęły na dół. Wydaje mi się że nie jest to zbyt bezpieczne.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 01, 13:41

      Witam.
      Problem na tym odcinku drogi wystąpił już kilka razy po intensywnych deszczach. Próbowaliśmy umocnić brzeg nawierzchni drogi betonem, ale ten beton też jest podmywany. Ze względu na nieregularną skarpę i jej pewne oddalenie od drogi raczej nie ma możliwości ułożenia płyt ażurowych. Część skarpy znajduje się już na gruntach prywatnych i przy układaniu ażurów musielibyśmy mieć zgodę właścicieli posesji. Aby w przyszłości zapobiec wymywaniu kamieni na pobocze planujemy ułożenie wzdłuż nawierzchni cieków betonowych, którymi mogłaby płynąć woda. Wtedy woda nie wypływałaby na asfalt. Jeżeli będą środki finansowe to być może zrobimy ten odcinek odwodnienia jeszcze w tym roku.
      Rok temu położyliśmy na tej drodze płyty ażurowe na górnym odcinku przed zakrętem i nawet nieźle się te płyty trzymają.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  45. piter
    piter Czerwiec 19, 19:38

    Wielki szacunek dla osób, które odważyły się zorganizować bieg w Szerzawach. Wiadomo pewne niedociągnięcia były, ale to jest normalne, trzeba się uczyć na błędach: za ukończenie biegu wystarczył zwykły medal pamiątkowy niż mapy, ulotki(dla biegaczy to jest ważne :), zdecydowanie za krótki dystans(może następnym razem trasa prowadziła by do wiatraków i z powrotem ?), występy artystyczne powinny być zdecydowanie przed biegami, po dekoracji każdy jest zmęczony i wraca do domu, ale najbardziej mnie boli tak mała frekwencja w biegu głównym mieszkańców naszej gminy(nauczyciele wf-u, osoby uprawiające inne dyscypliny…)wstyd !!!!Pozytywy: termin, dużo biegów dla dzieci i niezła frekwencja, pogoda i mam nadzieję że spotkamy się za rok, tak trzymać !!!!

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Lipiec 01, 13:39

      Witam.
      Bieg uliczny w gminie Pawłow był zorganizowany po raz pierwszy. Głównym pomysłodawcą imprezy był radny z Szerzaw pan Tomasz Ziewiec. Sprawami sportowymi – wyznaczeniem tras, ustalaniem kategorii wiekowych zajmowało się stowarzyszenie Klub Biegacza Rudnik. Stowarzyszenie to ma siedzibę w gminie Brody.
      Poprosiliśmy o pomoc stowarzyszenie spoza terenu naszej gminy ze względu na duże doświadczenie tego podmiotu oraz fakt, że my sami nigdy takiego biegu nie organizowaliśmy. Wiadomo, że były jakieś niedociągnięcia w organizacji, ale generalnie należy uznać imprezę za bardzo udaną. Wszystkie zgłoszone uwagi będą uwzględniane przy organizacji kolejnych imprez.
      Bardzo bym chciał by takie biegi były organizowane cyklicznie i wpisały się na stałe w kalendarz gminnych imprez. Jeżeli damy radę to być może na jesieni zorganizujemy bieg z Pawłowa na dłuższych trasach. Pisałem już zresztą o tym na tej stronie.
      Organizację biegu podpatrywali członkowie naszych stowarzyszeń. Planujemy by najbliższy bieg został zorganizowany już przez Stowarzyszenie Gmina Pawłów Plus. Stowarzyszenie zostało założone niedawno i skupia młodych ludzi z terenu naszej gminy.
      Serdecznie pozdrawiam

      Odpowiedz na ten komentarz
  46. Daman
    Daman Czerwiec 02, 17:17

    witam czy w naszej gminie jest możliwość pomocy i rozwoju gospodarstw pszczelarskich …. mam 25 lat bardzo mnie to ciekawi i chciał bym aby miód z naszej gminy był znany w całym powiecie a i nawet w Polsce

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Czerwiec 14, 07:47

      Witam serdecznie! Gmina nie dysponuje żadnymi narzędziami wsparcia dla nowo powstałych gospodarstw pszczelarskich. Pszczelarstwo traktowane jest na podobnych zasadach jak produkcja rolnicza. Być może jakieś instrumenty wsparcia ma Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Biuro Agencji znajduje się w Starachowicach – ul. Kościelna 30, tel. 41 275 96 90. Pozdrawiam, Marek Wojtas.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Daman
      Daman Czerwiec 14, 19:29

      panie wójcie wraz z powstającymi gospodarstwami pszczelarskimi nasza gmina moze byc bardzo popularna miedzy innymi jak gmina Bieliny z której wywodzi sie truskawka posiadamy wiele pasiek które zapylają nasze zapotrzebowania truskawki maliny wiśnie i wiele innych owoców rośnie przyrost rzepaku pszczoły które posiadamy spełniają się i podtrzymują nasza gospodarkę niestety nie mamy nawet minimalnej pomocy z naszej gminy … za pomoc w rozwinięcie pasie jesteśmy w stanie wspomagać ludzi biedniejszych pomagać potrzebującym a także dostarczać miód do szkół .. w naszej gminie moze powstac pierwszy sklep pszczelarski w którym nie będzie się znajdował tylko miód a zarówno wiele innych produktów pszczelich propolis świece z wosku mleczko pszczele pyłek kwiatowy … proszę o rozważenie mojej prośby o pomoc to możne byc krok w przód dla naszej gminy pozdrawiam Damian

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Marek Wojtas
        Marek Wojtas Lipiec 01, 13:44

        Witam ponownie.
        Jak już wspomniałem gmina naprawdę nie ma możliwości wsparcia poszczególnych dziedzin rolnictwa. Na terenie naszej gminy istnieje wiele gospodarstw wyspecjalizowanych głownie w zakresie hodowli owoców miękkich, ale są także takie, które np. hodują kwiaty. Żadne z tych gospodarstw nie uzyskało wsparcia ze strony gminy, natomiast być może uzyskiwały wsparcie ze strony Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa lub Urzędu Marszałkowskiego.
        W przypadku niektórych gałęzi rolnictwa istnieją specjalne programy skierowane do rolników zajmujących się hodowlą lub uprawą. Tak było kiedyś przy hodowli ryb.
        Przykład Bielin jest tu dobrze przywołany. Duże plantacje truskawek powstały w wyniku osobistego zaangażowania i pracy rolników. Gmina Bieliny nie miała formalnych możliwości wspierania osób, które zakładały plantacje. Wszelkie instrumenty wsparcia (jeżeli w ogóle istnieją) znajdują się albo w ARiMR albo w Urzędach Marszałkowskich.
        Bardzo bym chciał by Pana zamierzenia się udały. Tym bardziej, że na terenie naszej gminy już działa kilka gospodarstw pszczelarskich. Będę trzymał kciuki i życzę powodzenia.
        Serdecznie pozdrawiam.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Daman
          Daman Lipiec 01, 14:31

          wszystko rozumiem a jeśli by była taka możliwość współpracy z nasza gmina bo wiem ze w szkołach nie można już słodzić cukrem a tylko wyłącznie miodem w grę wchodziła by pomoc za pomoc ??? wszystkie badania apropo jakości i wierzytelności miodu posiadam … wydaje mi się ze dzieci z naszej gminy zasługują na miód jakościowy i oryginalny a nie jakis sklepowy … również mówię jesli by sie udała współpraca z nasza gmina powstała by szkółka pszczelarska dla dzieci byłbym w stanie zrobic jakis mały festyn na który napewno z zaproszonych gosci zjawiły by sie znane osobistości z dziedziny pszczelarskiej ..pozdrawiam

          Odpowiedz na ten komentarz
  47. Starachowice
    Starachowice Czerwiec 02, 16:51

    Czy będą jakieś dodatkowe busy do Starachowic podczas Dni Pawłowa?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Czerwiec 03, 13:53

      Witam serdecznie! Proszę pytać u firm transportowych, które zajmują się takimi przewozami. Gmina Pawłów nie organizuje dodatkowego transportu na czy z Dni Pawłowa. Pozdrawiam.

      Odpowiedz na ten komentarz
  48. Samiec
    Samiec Maj 26, 18:50

    kiedy odbędą się Dni Pawłowa Panie Wójcie?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Maj 26, 20:13

      Witam! Tegoroczne Dni Pawłowa odbędą się 5 czerwca. Informacja o tym wydarzeniu podana jest na naszej stronie internetowej. Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  49. MarcinB.
    MarcinB. Maj 26, 08:11

    Gdzie można zobaczyć jakie wolne stanowiska są w Gminie aby można skłądać podania ??

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Maj 26, 08:53

      Witam serdecznie! Informacje o naborze na wolne stanowiska publikowane są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Pawłowie pod adresem: http://bip.pawlow.pl – zakładka Menu podmiotowe – Urząd Gminy w Pawłowie – Nabór na wolne stanowiska. Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  50. Mieszkanka Gminy Pawłów
    Mieszkanka Gminy Pawłów Maj 16, 19:43

    Panie Wójcie,
    jestem zainteresowana naborem na stanowisko podinspektora ds. księgowości podatkowej? Chciałabym wiedzieć, czy jest możliwość, by nabór odbywał się w godzinach popołudniowych, np. we wtorek, kiedy to Urząd czynny jest do godziny 17? Jest to istotne ze względu na fakt, iż o pracę tę z pewnością będą starały się nie tylko osoby bezrobotne, ale także te, które w chwili obecnej gdzieś pracują i nie mają możliwości zwolnienia się z pracy, zwłaszcza w celu starania się o inną posadę.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek Wojtas
      Marek Wojtas Maj 26, 08:58

      Witam serdecznie! Procedurą naboru zajmuje się powołana przeze mnie komisja. Przekażę Pani sugestię komisji, ale sama decyzja będzie należała do jej członków. Jeżeli złożyła Pani dokumenty otrzyma Pani informację o terminie egzaminu pisemnego ze stosownym wyprzedzeniem, aby mogła Pani sobie odpowiednio zaplanować dzień/urlop. Pozdrawiam serdecznie.

      Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Harmonogram odbioru odpadów w 2018 roku

Pobierz harmonogramy na 2017 rok

Kalendarz

Kwiecień 2018
P W Ś C P S N
« Mar    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Polecane

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w PawłowieElektroniczna Skrzynka Podawcza - Pismo ogólne
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w StarachowicachKomenda Powiatowa Policji w Starachowicach
e-świętokrzyskie System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Pawłów
Dziennik UstawMonitor Polski
e-świętokrzyskie Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej JSTKącik Przedsiębiorcy

Archiwum

Ostatnie komentarze

Witam serdecznie! W odpowiedź na Pani zapytanie dotyczące drzew stwarzających zagrożenie informuję, że to właściciel...

Ale to chodzi o Nowy Bostów a nie Stary Bostów bo Nowemu Bostowowi i Nieczulica...

Witam serdecznie bardzo dziękuję za interwencję w sprawie śmietniska a teraz jest drugi problem. W...

Logowanie