pawlow.pl | Oficjalna strona internetowa Gminy Pawłów

Aktualności

 Z ostatniej chwili
  • Patriotyczne popołudnie w kałkowsko-godowskim Sanktuarium Niedzielne popołudnie 28 sierpnia w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej, Pani Ziemi Świętokrzyskiej w Kałkowie-Godowie upłynęło pod znakiem patriotyzmu za sprawą dwóch arcyciekawych wydarzeń – Pikniku Wojskowego oraz koncertu „Świętokrzyska droga......
  • Stypendium szkolne 2022/2023 W roku szkolnym 2022/2023 wnioski o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym w postaci stypendium szkolnego należy składać w dniach od 01.09.2022r. do 15.09.2022 r. w Samorządowym Centrum Obsługi Oświaty......
  • Wniosek o wypłatę dodatku węglowego W Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z 16 sierpnia 2022 roku w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego. Wnioski o wypłatę dodatku węglowego w Gminie......
  • Absolutorium dla wójta za 2021 rok 23 czerwca Rada Gminy w Pawłowie pozytywnie oceniła pracę Marka Wojtasa na stanowisku Wójta Gminy Pawłów jednogłośnie udzielając mu wotum zaufania i absolutorium za rok 2021 r....
  • V Wojewódzki Bieg Szerzawski (relacja, wyniki, zdjęcia) Ponad 200 biegaczy rywalizowało w niedzielę, 5 czerwca, w V edycji Wojewódzkiego Biegu Szerzawskiego. Cudowna pogoda oraz wysoki poziom organizacji sprawił, iż wydarzenie możemy zaliczyć do bardzo udanych. Organizatorami tegorocznego......

Innowacja pedagogiczna „Reading is magic!”- podsumowanie i ewaluacja

Innowacja pedagogiczna „Reading is magic!”- podsumowanie i ewaluacja
23 czerwca
19:01 2021

W okresie od października 2020r. do maja 2021r. w Publicznej Szkole Podstawowej w Rzepinie była realizowana innowacja pedagogiczna „Reading is magic!”. Adresatami działań byli uczniowie klas IIIA i IIIB, którzy przystąpili do realizacji innowacyjnego projektu czytelniczego przygotowanego specjalnie do pracy z młodszymi dziećmi. Celem tej innowacji była chęć obudzenia w uczniach pasji do czytania. Innowacja ta umożliwiła przeniesienie się z uczniami do magicznego świata bajek i opowiadań Disneya oraz jednocześnie wzbogaciła ofertę edukacyjną szkoły poprzez uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych i budowanie pozytywnego wizerunku szkoły, która dba o rozwój językowy dzieci.
Innowacja pedagogiczna Reading is magic! to połączenie materiału językowego z programu nauczania z treściami lektur z serii Pearson English Kids Readers. W ramach innowacji uczniowie wykonywali szereg działań przez kilka miesięcy, które miały na celu poznanie różnych strategii uczenia się języka obcego, poszerzenie zakresu słownictwa oraz zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego. Realizując zaplanowane działania innowacyjne wykonano gazetkę tematyczną, wspólnie z uczniami dokonano wyboru ciekawych lektur, stworzone zostały lekturniki- ‘Collection of readers’, które systematycznie były uzupełniane o ciekawe materiały związane z kolejnymi lekturami do czytania; powstał również plakat o przeczytanych książkach.
Dzięki wspaniałym bohaterom i wciągającym historiom, uczniowie przekonali się, że czytanie książek w języku angielskim jest świetną zabawą i jednocześnie nauką nowego słownictwa i przydatnych zwrotów. To również urozmaicenie nauki oraz szansa na pokazanie, że język naprawdę otwiera okno na świat!
Wszystkie działania podejmowane w zakresie realizacji innowacji podlegały ewaluacji w oparciu o otwarte rozmowy z uczniami o tym, co im się podobało, czego się nauczyli, co zapamiętali, przy użyciu obserwacji pracy i zaangażowania uczestników innowacji oraz analizy efektów pracy uczniów – plakatu jako wytworu pracy całej grupy oraz lekturników uczniów. Ewaluacji podlegał stopień realizacji działań zaplanowanych w ramach innowacji, skuteczność metod i form pracy w zdobywaniu wiedzy przez uczniów i kształtowaniu ich umiejętności oraz postaw oraz stopień atrakcyjności i użyteczności zajęć dla uczestników. Nauczyciel prowadził obserwację uczniów, aby sprawdzić ich postępy językowe, uczniowie otrzymywali informację zwrotną dotyczącą tego w jakich obszarach sobie radzą i nad czym jeszcze warto popracować. Uzyskane w ten sposób informacje zwrotne wykazały adekwatność i atrakcyjność podjętych działań, które przyniosły spodziewane efekty.
Niniejsza innowacja pozwoliła rozwinąć pasje i zainteresowania językowe uczniów, podniosła ich motywację do nauki języka angielskiego. Udział uczniów w tych innowacyjnych działaniach dał im możliwość rozwoju umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem oraz wzbogacenia czynnego i biernego zasobu słownictwa. Dla nauczyciela najważniejsze było poczucie satysfakcji z owocnej współpracy z uczniami i zdobycie nowego, ciekawego doświadczenia.

Opracowanie: Agnieszka Żur

 

Przetłumacz stronę

EnglishPolishUkrainian

Wyszukaj w serwisie

Harmonogram odbioru odpadów

Pobierz harmonogram na 2020 rok

Śledź nas na Facebooku!

Kalendarz

wrzesień 2022
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Polecane

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w PawłowieElektroniczna Skrzynka Podawcza - Pismo ogólne
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w StarachowicachKomenda Powiatowa Policji w Starachowicach
e-świętokrzyskie System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Pawłów
Dziennik UstawMonitor Polski
e-świętokrzyskie Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej JSTKącik Przedsiębiorcy

Ostatnie komentarze

Szanowny Panie Wójcie , dwa pytania związane z gospodarką wodną w naszej gminie : 1)...

Witam serdecznie. Umowa na budowę sali gimnastycznej w Jadownikach już została podpisana. Zadanie w ramach...

Witam serdecznie. Jak już pisałem w poprzednim poście gmina będzie się ubiegać o tworzenie dodatkowych...

Logowanie