Egzamin ósmoklasisty 2024 - GMINA PAWŁÓW BARDZO DOBRE WYNIKI
W Gminie Pawłów egzamin ósmoklasisty zdawało 99 uczniów.
Oto wyniki:
Języka angielski średnik wynik z egzaminu wyniósł 70% ( powiat 65%, województwo 64%, kraj 66%).
Uczniowie z Gminy Pawłów najlepsi w powiecie starachowickim.
W przypadku matematyki średnik wynik wyniósł 57% (powiat 53%, województwo 52%, kraj 52%).
Uczniowie z Gminy Pawłów najlepsi w powiecie starachowickim.
Z języka polskiego średnik wynik wyniósł 66% (powiat 61%, województwo 59%, kraj 61%).
Wszystkim uczniom, rodzicom, nauczycielom serdecznie gratulujemy.
Uczniowie z trzech szkół podstawowych z terenu gminy Pawłów napisali język angielski na więcej niż 70% tj.: z Publicznej Szkoły Podstawowej w Pawłowie 78%, z Publicznej Szkoły Podstawowej w Rzepinie 76% oraz z Publicznej Szkoły Podstawowej w Dąbrowie 74,75%.
Matematykę najlepiej napisali uczniowie z dwóch szkół podstawowych z gminy Pawłów tj.: z Publicznej Szkoły Podstawowej w Dąbrowie 73% oraz z Publicznej Szkoły Podstawowej w Godowie 69%.
Wyśmienitymi wynikami z języka polskiego może pochwalić się pięć szkół podstawowych z gminy Pawłów tj.: z Publicznej Szkoły Podstawowej w Szerzawach 74%, z Publicznej Szkoły Podstawowej w Godowie 72%, z Publicznej Szkoły Podstawowej z Pawłowa 71%, z Publicznej Szkoły Podstawowej z Radkowic 67% oraz z Publicznej Szkoły Podstawowej z Łomna 67%.
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność wyszukiwania informacji w tekście. Z matematyki uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność znajdowania współrzędnych danych punktów w układzie współrzędnych na płaszczyźnie. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego znajomość funkcji językowych - informuje Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi, która nadzorowała przebieg egzaminu w województwie świętokrzyskim.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu kształcenia językowego, które sprawdzało umiejętność zastąpienia sformułowania charakterystycznego dla polszczyzny użytkowej wyrazem lub sformułowaniem z zakresu polszczyzny wzorcowej.
Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte z geometrii przestrzennej, którego rozwiązanie wymagało umiejętności operowania obiektami matematycznymi – przekształcenia wzoru na objętość ostrosłupa, aby wyznaczyć jego wysokość i obliczyć różnicę wysokości zbudowanych wież. W przypadku angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.
Serdecznie gratulujemy
Opracowała: Katarzyna Nowak