Sala do terapii integracji sensorycznej
Od września tego roku w naszej szkole funkcjonuje sala do terapii sensorycznej. Pracowania ta powstała z inicjatywy Rady Rodziców. Sala jest wyposażona w nowoczesny sprzęt, który jest bardzo atrakcyjny dla naszych uczniów. Na zajęcia SI uczęszcza kilkunastu uczniów, począwszy od klasy 0 do klasy VIII.
Sala Integracji Sensorycznej (SI) jest przeznaczona do prowadzenia zajęć profilaktycznych i terapeutycznych dla uczniów. Są to zajęcia, których celem jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór i przetwarzanie bodźców zmysłowych. Najprościej ujmując, jest to sposób porządkowania przez mózg informacji, odbieranych przez zmysły.
Głównym celem terapii jest stymulowanie zaburzonych funkcji integracji sensorycznej, procesów modulacji i przetwarzania wrażeń sensorycznych, wspomaganie rozwoju ucznia i stymulowanie jego systemów zmysłowych oraz korygowanie zaburzeń planowania motorycznego.
Dzięki terapii dziecko może poprawić:
– funkcjonowanie emocjonalne
– uwagę i koncentrację
– zdolności wzrokowe i słuchowe
– sprawność w zakresie dużej i małej motoryki
– samoświadomość i samoocenę.
Do terapii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt tj. podwieszane platformy, huśtawki, hamaki, trampoliny, tunele, piłki gimnastyczne, równoważnie, a także materiały różnej faktury do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej, słuchowej, smakowej itp.
Cieszymy się niezmiernie, że posiadamy w zasobach szkoły kolejną przestrzeń terapeutyczną, która pomoże sprostać oczekiwaniom uczniów i rodziców, a także uatrakcyjni terapię.
Terapeuta Integracji Sensorycznej- Greta Kusiak
Publikacja: Urszula Grunt - Sopińska