Podsumowanie XIV Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia w PSP w Godowie
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to coroczne, darmowe wydarzenie dla szkół, które odbywa się od 2011 roku, a jego 14. edycja zaplanowana była na 15 listopada 2024 roku.
Publiczna Szkoła Podstawowa w Godowie, również tak jak w latach wcześniejszych, wzięła w niej udział. Nad organizacją akcji czuwały p. Renata Radecka i p. Marzena Przygoda. To niezwykłe święto matematyki, które w naszej szkole trwa dwa tygodnie.
Uczniowie w ciekawy sposób przypominają sobie tabliczkę mnożenia i dzielenia, uczestnicząc w lekcjach tematycznych podczas których rozwiązują karty prac, ćwiczenia interaktywne oraz wesołe łamigłówki związane z tabliczką mnożenia i dzielenia. Bardzo cieszy nasz fakt, że już najmłodsze klasy włączają się w obchody tego święta. I robią to fantastycznie.
Kulminacyjnym momentem jest dzień finałowy, w którym uczniowie klas II-VIII piszą egzamin – konkurs klasowy, czyli sprawdzian z tabliczki mnożenia na czas.
Tegorocznymi klasowymi Ekspertami w dziedzinie mnożenia i dzielenia zostali:
– z klasy II: Antoni Zięba
– z klasy III: Patrycja Pająk
– z klasy V: Konrad Kwiecień
– z klasy VI: Ignacy Dziułka, Filip Bidziński i Paulina Piwnik
– z klasy VII: Julia Orczyk i Antonina Surowiec
– z klasy VIII: Zofia Bracik, Kornelia Gałuszkiewicz i Natalia Wójcik
Kolejnym etapem naszej „tabliczkowej przygody z rachunkami” była rywalizacja o laur zwycięstwa między klasowymi ekspertami w dwóch kategoriach wiekowych.
Szkolnym Ekspertem TM w kategorii klas IV-V został uczeń klasy V – Konrad Kwiecień, a po dwóch dogrywkach w kategorii klas VI-VIII, zwycięstwo przypadło uczennicy klasy VIII – Kornelii Gałuszkiewicz.
Uroczyste wręczenie certyfikatów, dyplomów i nagród rzeczowych odbyło się w dniu 26.11.2024 r. podczas apelu szkolnego.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy znajomości tabliczki mnożenia, wiemy, jak bardzo ważna i przydatna jest ta umiejętność nie tylko na lekcjach matematyki, ale także w codziennym życiu.
Renata Radecka – koordynator szkolny ŚDTM
Zdjęcia wykonane zostały z wykorzystaniem aparatu fotograficznego oraz kamery cyfrowej pozyskanego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.