Kolejne kroki w kodowaniu
Dzieci z oddziału przedszkolnego kl. ,,0” Publicznej Szkoły Podstawowej w Jadownikach biorą udział w zajęciach prowadzonych przez p. Elżbietę Pożoga, których głównym celem jest doskonalenie podstaw kodowania. Młodzi podopieczni coraz śmielej dokonują operacji opartych na logicznym myśleniu i spostrzegawczości. Pracując na planszach matematycznych bez trudu opracowują schematy, modyfikują je i zapamiętują. Umiejętnie rozwiązują problemy związane z dekodowaniem obrazów. Wykorzystując linie poziome lub pionowe wskazują za pomocą symboli położenie przedmiotów. Sprawnie posługują się pojęciami przestrzennymi. Dokonują synchronizacji drobnych elementów, właściwie je odwzorowują. Umiejętnie tworzą wzory zgodnie z instrukcją. W dużej mierze rozwijają koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo- ruchową, właściwe reagowanie na sygnały podczas zabaw ruchowych. Dokonują właściwych wyborów wypełniając planszę kolorami. W trakcie zajęć utrwalają cyfry, litery, schematy wyrazowe. Przedszkolaki z zaangażowaniem pracują w zespole, udzielają wskazówek kolegom i koleżankom. Ćwicząc w małych zespołach potrafią rozwiązywać problem, wskazać inne możliwości. Dzieci są niezwykle aktywne i zaangażowane w proces kodowania. Dążą cierpliwie do rozwiązania zadania, podejmują liczne próby osiągnięcia celu. Sukces stanowi dla nich dumę i wzmacnia wiarę we własne siły.
Opracowała: Elżbieta Pożoga